سازمان ملی بهره وری اعلام کرد دولت با تبدیل رشد منفی اقتصادی به رشد میانگین سالانه بیش از ۳.۵ واحد درصد که ۴۷ درصد از آن ناشی از رشد بهره‌وری می‌باشد، نسبت به افزایش درآمد سرانه کشور و بهبود کیفیت زندگی مردم اقدام نموده است.

سازمان بهره وری در واکنش به خبر “رئیس سازمان بهره‎وری از یک آمار عجیب خبر داد؛ رشد بهره‌وری، صفر” در جوابیه ای تاکید کرد: یکی از تکالیف قانونی سازمان ملی بهره‌وری ایران پایش وضعیت بهره‌وری کشور و ارائه گزارش‌های آماری و تحلیلی در زمینه بهره‌وری اقتصاد ایران است. این سازمان در انجام این وظیفه، نسبت به انتشار آمارهای شفاف و دقیق شاخص‌های بهره‌وری اقدام می‌نماید. انتظار می‌رود که برداشت‌ها و تحلیل‌ها و اظهارنظرهای صورت گرفته در این مورد کارشناسانه و دقیق باشند تا به نهادهای سیاست‌گذار و تصمیم‌ساز کشور برای اتخاذ رویکردها و سیاست‌های صحیح کمک کند. لذا به‌کارگیری برخی عبارات و واژه‌ها در تیتر و متن خبرهای منتشر شده از سوی آن خبرگزاری از جمله «آمار عجیب»، «آمارهای تکان‌دهنده»، «فاجعه بودن آمار بهره‌وری»، «به شدت وخیم» و «هیاهو» در گفت‌وگو و تحلیل یاد شده القاکننده سوگیری و بهره‌برداری نادرست و متوجه کردن کاستی‌ها به عملکرد دولت کنونی است. این در حالی است که اشاره به بهره‌وری پایین کشور در گزارش مسئولین سازمان ملی بهره‌وری ایران به عملکرد یک دوره 15 ساله مربوط بوده و عملکرد بهره‌وری در طول 5 سال گذشته مثبت بوده است.

به‌علاوه نتایج عملکرد دولت تدبیر و امید در شاخص‌های مهم مرتبط با مولفه‌های موثر بر بهره‌وری از جمله شاخص رقابت‌پذیری جهانی و شاخص جهانی حکمرانی نشان‌دهنده موفقیت این دولت در حوزه بهره‌وری است. شایان ذکر است که نخستین «برنامه جامع بهره‌وری کشور» نیز از سوی هیات محترم دولت در شهریورماه 1394 تصویب و ابلاغ شد که اقدامات اساسی را در حوزه ارتقای بهره‌وری ملی در سطوح مختلف کشور مشخص می‌نماید. از سوی دیگر، دولت تدبیر و امید با تلاش برای کاهش آثار تحریم‌ها و فعال شدن بخشی از ظرفیت‌های خالی تولید و با تبدیل رشد منفی اقتصادی به رشد میانگین سالانه بیش از 3.5 واحد درصد که 47 درصد از آن ناشی از رشد بهره‌وری می‌باشد، نسبت به افزایش درآمد سرانه کشور و بهبود کیفیت زندگی مردم اقدام نموده است.

آلمان خواستار اصلاح فوری شورای امنیت سازمان ملل شد
مشاهده