انتشار کتابی درباره اهل بیت(ع) که در زندان نوشته شد

«بر آستان اهل بیت(ع)» نوشته عبدالوهاب حسین، از مبارزین و از رهبران نهضت انقلابی مردم بحرین به کوشش نشر معارف روانه بازار کتاب شد.

 

دفتر نشر معارف در ایام مصادف با ماه محرم الحرام، ماه عزای سید و سالار شهیدان کتاب «بر آستان اهل بیت(ع)» نوشته عبدالوهاب حسین، از مبارزان و از رهبران نهضت انقلابی مردم بحرین منتشر شد.

«عبد الوهاب حسین» در بین انقلابیون بحرینی عموماً با لفظ «استاد» و لقب « مفجّرالثورۀ»(آغازگر انقلاب) خطاب می‌شود و از مخالفان سرشناس رژیم آل خلیفه و از رهبران انقلاب بحرین به شمار می‌رود. این اندیشمند مسلمان علاوه بر مشی انقلابی در برابر ظلم، نگاه عالمانه به مسائل نیز دارد.

کتاب «بر آستان اهل بیت(ع)» مجموعه‌ای از سخنرانی این استاد مجاهد است که به مناسبت‌های مختلف میلاد یا شهادت اهل بیت(ع) ایراد شده است. کتاب دارای 20 فصل در موضوغات مختلفی نظیر سیره پیامبراسلام(ص)، جایگاه معنوی حضرت زهرا(س)، صلح و سازش امام حسن مجتبی(ع)، سیره دیگر ائمه(ع) و همچنین جایگاه امامت را مورد بررسی قرار می‌دهد. نویسنده مقدمه کتاب را در حالی نگاشت که در زندان‌های رژیم منحوس آل خلیفه به سر می‌بُرد. این کتاب در شمارگان هزار نسخه و با قیمت 13 هزار و 500 تومان روانه بازار نشر شده است.

از دیگر عناوینی که اخیراً از سوی نشر معارف روانه بازار کتاب شده است، در مورد زندگانی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها است که با نام «بانوی آسمانی»و به قلم کمال السید و ترجمه مهدی نوری کیذقانی و سکینه صارمی نگاشته شده است.  نویسنده در مقدمه کتاب می‌گوید: در تاریخ اسلام، توجه ویژه‌ای به فاطمه زهرا (س)شده است و آنگونه که در باره ایشان با تکریم رفتار شده است، با هیچ کس رفتار نشده است؛ به گونه‌ای که نام و نشانش فصلی درخشان در خاطره تاریخ اسلامی است.

گادوین منشا: بعد از موقعیت‌هایی که از دست دادیم عصبی شدیم/ همه می‌دانند جو آزادی با همه جا فرق دارد
مشاهده

این کتاب در قطع پالتویی و در شمارگان هزار نسخه و با قیمت 10 هزار تومان روانه بازار نشر شده است.