استاندار لرستان:کالاهای اساسی مردم در بازار تأمین می‌شود/ برخورد قاطع با گران‌فروشان

سید موسی خادمی ظهر امروز در بازدید از فروشگاه زنجیره‌ای خرم‌آباد بابیان اینکه طی ماه‌های اخیر مشکلاتی در سطح بازار ایجادشده و برخی اقلام نیز تغییر قیمت داشته‌اند اظهار داشت: نبود کالا در سطح بازار تاکنون گزارش نشده است و خانواده‌ها نباید نگران کمبود کالا به‌ویژه اقلام اساسی شوند چراکه دولت در این راستا برنامه‌ریزی کرده است.

وی افزود: افزایش قیمت کالاهایی که وابستگی ارزی یا گرانی مواد اولیه و نهاده ندارند به‌هیچ‌وجه قابل‌قبول نیست، همچنین گران شدن اقلامی که هزینه‌های مصرفی تولید، آب و برق و افزایش حقوق نیروی انسانی نداشته‌اند نیز تخلف است و با جدیت با موارد شناسایی‌شده برخورد می‌شود.

استاندار لرستان با تأکید بر اینکه کمبود برخی کالاها باید به‌سرعت جبران شود عنوان کرد: تأمین اغلب کالاها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای انجام‌شده و در این واحدها مشکل کمبود نداریم که با توجه به اعمال تخفیف 15 تا 45 درصدی، مردم می‌توانند مایحتاج خود را از این مراکز تهیه کنند.

وی بابیان اینکه اغلب مردم از خرید فروشگاه‌های زنجیره‌ای راضی هستند تصریح کرد: باید از افزایش قیمت‌ها عذرخواهی کرد اما بدون شک تلاش می‌شود با ایجاد ثبات و آرامش در بازار، تعدیل قیمت‌ها انجام شود.

خادمی گفت: شهروندان در صورت مشاهده انحراف قیمت واحدهای صنفی و عمده‌فروش، مراتب را با دستگاه‌های مربوطه ازجمله سامانه تلفنی 124 در میان بگذارند تا نسبت به برخورد با متخلفان اقدام شود.

وی بابیان اینکه 40 شعبه فروشگاه زنجیره‌ای در لرستان وجود دارد خاطرنشان کرد: سه هزار و 829 فقره بازرسی از واحدهای صنفی و انبارهای کالا از ابتدای تیرماه تاکنون در استان انجام‌شده که سهم واحدهای احتکار کننده از جریمه 290 میلیارد ریالی این بازرسی‌ها 250 میلیارد ریال است.

صادرات ۵۹۳ میلیون دلار کالا از مرز کردستان به عراق، افغانستان، پاکستان، روسیه و رومانی
مشاهده