احمد غلامی ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه دادستان نظامی استان مرکزی با اشاره به اهمیت توجه به روحیه جهادی و انقلابی اظهار داشت: یکی از اصول مهم و اساسی در فعالیت قضات در سازمان قضایی نیروهای مسلح در کشور وجود روحیه انقلابی و دفاع و مراقبت از حق در روند فعالیتی است که همواره باید مورد توجه و دقت باشد.

وی افزود: بنابراین قضات سازمان قضایی نیروهای مسلح همواره باید بررسی و رسیدگی جامع و قاطع، سریع و توام با صحت و دقت را در مورد پرونده‌های ارجاعی داشته باشند.

غلامی تصریح کرد: این از آن جهت است که دفاع از حق و مظلوم و اجرای احکام و حدود الهی، اجرای صلح و سازش بین طرفین یک دعوا و همچنین برطرف کردن مشکلات مردم و برطرف کردن دغدغه آنها یکی از مهمترین وظایف و نتایج کار قضاوت قضات باید باشد.

وی ادامه داد: این دقت در کارها در قوای مسلح بیش از هر جای دیگر است چرا که نیروهای مسلح عامل اقتدار و سربلندی و امنیت کشور هستند بنابراین قوای مسلح همواره باید صلابت و مراقبت جامع و کافی و لازم را داشته و با تدبیر توام با قاطعیت خدمت خود به جامعه را فراهم آورند.

غلامی با اشاره به دادگاه نظارت و سازمان قضایی نیروهای مسلح بیان کرد: خبرگان نیروهای مسلح براساس اصل 172 قانون، رسیدگی به جرائم نیروهای مسلح را به تشکیلاتی اختصاصی تحت عنوان دادگاه نظارت و سازمان قضایی نیروهای مسلح سپرده است.

بدون امنیت، توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ممکن نیست

معاون نظارت و بازرسی سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور با اشاره به اهمیت امنیت پایدار در کشور گفت: یکی از کارگروه‌ها و موضوعات مهم در نیروهای مسلح، تامین امنیت پایدار است که بدون شک و به قطع یقین بدون امنیت، توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ممکن نیست.

فردا؛‌ حضور رهبر انقلاب در همایش «خدمت بسیجیان» استادیوم آزادی
مشاهده

وی خاطرنشان کرد: برای زنده نگه داشتن اسلام و مقابله با ظلم و استکبار هزینه تامین امنیت بسیار بالا بوده و شهیدان گلگون کفن بسیاری جان پاک خود را در این راه فدا کردند این در حالی است که تامین امنیت در دوره‌ها و سال‌های قبل به خوبی احساس شده است.

غلامی اضافه کرد: به رغم تمام تلاش و سلطه‌جویی دولت‌ها و کشورهای استکباری و استعماری همچون آمریکای جنایتکار، امروزه جبهه مقاومت پیروز میدان نبرد است.

17 هزار شهید ترور در جمهوری اسلامی ایران

معاون نظارت و بازرسی سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس و شهادت مظلومانه شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهدای ترور گفت: جمهوری اسلامی ایران از جمله کشورهایی است که به سبب از دست دادن و شهادت بسیاری از یاران و دلسوزان بزرگ انقلاب اسلامی از ناحیه تروریست‌ها قربانی ترور و حرکات کور دشمنان و منافقان از جمله کشورهایی است که در مقابله با تروریست پیشگام بوده به طوری که کشور ما به سبب جنایت‌های کور و تروریستی دشمنان و حامیان تروریست شاهد شهادت 17 هزار شهید در کشور بوده‌ایم.

وی اضافه خاطرنشان کرد: امروزه ایران اسلامی از جمله کشورهای با استقلالی است که از اقتدار بسیاری در دنیا برخوردار است و این اقتدار و صلابت هم به برکت خون پاک هزاران شهید گلگون کفن انقلاب اسلامی و مجاهدت ایثارگران در راه ولایت و انقلاب اسلامی است.

غلامی اضافه کرد: بنابراین تمام اقشار و بخش‌های نظام اسلامی باید ارزش ایثارگری شهدا و رزمندگان را قدر دانسته و هر کدام به نوبه خود و در جایگاهی که هستند در مسیر شهدا و آرمان‌های والای امام(ره)، ولایت و انقلاب اسلامی حرکت کنند.

تراکتورسازی در دیداری تدارکاتی به مصاف شهرداری تبریز می‌رود
مشاهده