محمود سیجانی در بیست و ششمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ظهر امروز که  در سالن جلسات فرمانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: حل مشکل پتروشیمی‌ها یکی از مهم‌ترین مسائلی بوده که مسئولان استان برنامه‌ریزی‌هایی برای آن انجام داده‌اند.

وی با اشاره به گزارش عملکرد شش‌ماهه نخست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اظهار داشت: افزایش بهره‌روی، نوسازی معادن و  توسعه و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان از راهبردهای اصلی استان در مبحث معادن است، طلا، آهن و مس به عنوان سه نقطه امیدبخش معدنی استان تعیین‌شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به استخراج و اکتشاف از معادن طلا، مس و آهن استان در ماه‌های پیش رو گفت: طلا، مس و آهن نقاط امیدبخش معدنی استان قم هستند و به‌زودی مراحل اکتشاف و استخراج از این معادن آغاز می‌شود.

سیجانی با بیان تعداد مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان افزود: در شش ماه نخست سال جاری در مجموعه 24 جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تشکیل‌شده و 379 مصوبه نیز در آن تصویب‌شده است.

وی با اشاره به درصد مصوبات اجرا شده در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در سال جاری ادامه داد: در مجموع 53 مصوبه مربوط به تأمین اجتماعی‌، 66 مصوبه در بخش بانکی و 21 مصوبه نیز در بخش محیط زیستی بوده که بیش از 55 درصد از مصوبات به مرحله اجرا و انجام رسیده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با بیان برخی از مصوبات معطل‌مانده ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ابراز کرد: در حال حاضر 36 درصد از مصوبات در دست اقدام است، 19 مصوبه بانکی در زمان مقرر انجام‌نشده که 5 درصد از مصوبات را تشکیل می‌دهد.

سزار فاریاس: مقابل ایران خسته بودیم/ بازی در سطح بالایی برگزار شد
مشاهده

سیجانی با انتقاد از عدم پیگیری دستگاه‌های استانی در رابطه با برخی از مصوبات عنوان کرد: 15 مصوبه به دلیل عدم پیگیری دستگاه‌های اجرایی استان به مرحله انجام نرسیده که بالغ‌بر 4 درصد مجموع مصوبات را شامل می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم ادامه با اشاره به اولویت و سیاست استان در حمایت و توسعه انرژی‌های خورشیدی داد: باید علاوه بر امکان دستگاه‌های موجود برای نصب پنل‌های خورشیدی باید امکانی برای دستگاه‌های متقاضی دیگر نیز ایجاد شود، نصب و راه‌اندازی انرژی خورشیدی با نرخ سود 18 درصد برای سرمایه‌گذاران توجیه اقتصادی لازم را ندارد.