محمود سیجانی در بیست و ششمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ظهر امروز که  در سالن جلسات فرمانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: حل مشکل پتروشیمی‌ها یکی از مهم‌ترین مسائلی بوده که مسئولان استان برنامه‌ریزی‌هایی برای آن انجام داده‌اند.

وی با اشاره به گزارش عملکرد شش‌ماهه نخست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اظهار داشت: افزایش بهره‌روی، نوسازی معادن و  توسعه و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان از راهبردهای اصلی استان در مبحث معادن است، طلا، آهن و مس به عنوان سه نقطه امیدبخش معدنی استان تعیین‌شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به استخراج و اکتشاف از معادن طلا، مس و آهن استان در ماه‌های پیش رو گفت: طلا، مس و آهن نقاط امیدبخش معدنی استان قم هستند و به‌زودی مراحل اکتشاف و استخراج از این معادن آغاز می‌شود.

سیجانی با بیان تعداد مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان افزود: در شش ماه نخست سال جاری در مجموعه 24 جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تشکیل‌شده و 379 مصوبه نیز در آن تصویب‌شده است.

وی با اشاره به درصد مصوبات اجرا شده در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در سال جاری ادامه داد: در مجموع 53 مصوبه مربوط به تأمین اجتماعی‌، 66 مصوبه در بخش بانکی و 21 مصوبه نیز در بخش محیط زیستی بوده که بیش از 55 درصد از مصوبات به مرحله اجرا و انجام رسیده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با بیان برخی از مصوبات معطل‌مانده ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ابراز کرد: در حال حاضر 36 درصد از مصوبات در دست اقدام است، 19 مصوبه بانکی در زمان مقرر انجام‌نشده که 5 درصد از مصوبات را تشکیل می‌دهد.

امشب؛ آخرین تمرین السد در دوحه پیش از رویارویی با پرسپولیس
مشاهده

سیجانی با انتقاد از عدم پیگیری دستگاه‌های استانی در رابطه با برخی از مصوبات عنوان کرد: 15 مصوبه به دلیل عدم پیگیری دستگاه‌های اجرایی استان به مرحله انجام نرسیده که بالغ‌بر 4 درصد مجموع مصوبات را شامل می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم ادامه با اشاره به اولویت و سیاست استان در حمایت و توسعه انرژی‌های خورشیدی داد: باید علاوه بر امکان دستگاه‌های موجود برای نصب پنل‌های خورشیدی باید امکانی برای دستگاه‌های متقاضی دیگر نیز ایجاد شود، نصب و راه‌اندازی انرژی خورشیدی با نرخ سود 18 درصد برای سرمایه‌گذاران توجیه اقتصادی لازم را ندارد.