آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی صبح امروز در دیدار با جمعی از روحانیون استان یزد که با موضوع ثبت خاطرات روحانیون حاضر در دفاع مقدس برگزار شد با اشاره به اینکه لازم است که نسبت به جمع‌آوری خاطرات و مستندات افراد مختلف از دوران هشت سال دفاع مقدس توجه ویژه صورت گیرد اظهار داشت: در ارتباط با جمع‌آوری خاطرات روحانیون مجاهد و ایثارگر دوران هشت سال دفاع مقدس باید نشستی با حضور ائمه جمعه استان برگزار شود و آنها در حیطه کاری خودشان اقدامات لازم را انجام دهند.

وی در ارتباط با برگزاری شورای روحانیون استان گفت: جلسات این شورا باید به صورت منظم برگزار شود و اقدام به جمع‌آوری مطالب و خاطرات از روحانیون حاضر در دوران هشت سال دفاع مقدس کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با بیان این که ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان را بسیار ضروری دانست و گفت: در این زمینه باید هماهنگی‌های لازم صورت گیرد که خاطرات طلاب و روحانیون ایثارگر و خانواده‌های شهدای طلبه به صورتی که بوده و هست در اختیار نسل جوان قرار گیرد و جلوی به فراموشی سپرده شدن آن و یا انحراف از واقعیتش گرفته شود.

ناصری یزدی تصریح کرد: دوران هشت سال دفاع مقدس دوران بسیار مهمی است که همه نسل‌ها باید نسبت به آن اطلاعات و آشنایی کافی و کاملی داشته باشند و نباید بگذاریم این دوران از جوانان پنهان بماند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: امروز هم دشمنان انقلاب به خوبی فهمیده‌اند که ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اسلامی ایران عاملی برای پایداری بیشتر مردم در برابر آنهاست و به دنبال تخریب و یا به فراموشی سپرده شدن این روحیه را دارند.

صادرات ۵۹۳ میلیون دلار کالا از مرز کردستان به عراق، افغانستان، پاکستان، روسیه و رومانی
مشاهده

وی ادامه داد: در این زمینه باید تمام تلاش خود را به‌کار بندیم که نگذاریم دشمن به اهداف خودش دست پیدا کند و با فعالیت‌های تبیینی و گفتمانی، زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه را فراهم کنیم.