آذربایجان‌شرقی| تفاهمنامه مشارکت در اتصال راه‌آهن ایران به ترکیه امضا شد

به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، تفاهمنامه مشارکت در اتصال راه‌آهن ایران به ترکیه از مسیر چشمه ثریا بین راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و دو منطقه آزاد ارس و ماکو منعقد شد.

طبق این تفاهمنامه انجام کلیه عملیات طراحی، مطالعات مسیر، طرح و تاسیسات جانبی، ساختمان ایستگاه‌ها، خطوط فرعی و ایستگاه‌های تشکیلاتی مورد نیاز تا مرحله یک در مناطق آزاد ارس و ماکو، علائم و ارتباطات و مطالعات اقتصادی و ارائه پیشنهاد مدل مشارکت و سرمایه‌گذاری با اولویت bot با نظر و تایید شرکت راه‌آهن برعهده سازمان منطقه آزاد ماکو خواهد بود. همچنین انجام کلیه مطالعات مذکور باید با رعایت اسناد بالادستی و سیاست‌های کلان راه‌آهن و با هماهنگی کامل با معاونت فنی و زیربنایی راه‌آهن صورت بگیرد.

مالکیت، مدیریت و بهره‌برداری از شبکه راه‌آهن در منطقه آزاد در طول اجرای قرارداد سرمایه‌گذاری و پس از آن طبق قوانین و مقررات برعهده راه‌آهن است که طی فرآیند انجام مطالعات نیاز به هماهنگی‌ها با کشور ترکیه وجود دارد بنابراین تمام هماهنگی‌ها توسط راه‌آهن انجام می‌شود.

مدت اعتبار این تفاهمنامه از طریق ابلاغ به مدت 9 است. این مدت می‌تواند با توافق طرفین تمدید شود. نمایندگان دو طرف ظرف مدت چهار هفته از تاریخ ابلاغ این تفاهمنامه برنامه زمانبندی مراحل جاری شدن شروط مقدم را با توجه به اولویت‌ها به اتفاق تهیه و براساس آن اقدام خواهند کرد.

فرمانده ستاد ارتش پاکستان حکم اعدام ۱۱ تروریست دیگر را صادر کرد
مشاهده