رضا مختاری اظهار داشت: تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه لرستان قصد دارد در سال پیش رو با توجه به نزدیک شدن چهل سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی و وجود هجمه رسانه ای همه جانبه دشمن جهت تضعیف نظام ، در راستای بازخوانی اهداف اصیل انقلاب اسلامی در دانشگاه گام بردارد و اسلام انقلابی را آنطور که شایسته است معرفی کند.

وی با اشاره به مبانی گفتمان انقلاب اسلامی افزود: گفتمان انقلاب اسلامی یکی از موضوعات فراموش شده حال حاضر در سطح دانشگاه هاست که تشکل های دانشجویی باید به آن بپردازند. موضوعاتی نظیر آزادی، فرهنگ، مردم سالاری دینی و غیره که نیاز به تعمیق مبانی گفتمان انقلاب اسلامی در سطح دانشگاه ها دارد، از مهم ترین وظایف هر تشکل دانشجویی است.

مختاری درباره‌ی برنامه‌های پیش رو و نیز برنامه‌های گذشته‌ این تشکل دانشجویی گفت: مطالبه گری از مسئولان استانی و دانشگاهی برای پاسخگویی به مشکلات مردم هم در دستور کار جامعه اسلامی دانشجویان لرستان قرار دارد و این دسته از مطالبات تا زمان رفع مشکل از طرف مسئول مربوطه ادامه پیدا خواهند کرد. کرسی های آزاد اندیشی نیز که چندین سال است مورد تاکید مقام معظم رهبری است با شیوه جدیدی اجرا خواهند شد. اکران فیلم و مستند نیز یکی از برنامه هایی است که اجرا و هزینه فروش بلیط آن صرف امور خیریه خواهد شد.

وی عنوان کرد:  جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه لرستان به عنوان بزرگترین تشکل دانشجویی دانشگاه لرستان وظیفه سنگینی در این برهه از زمان بر روی دوش خود احساس می کند. جاد لرستان در سال تحصیلی گذشته تنها تشکلی بود که در دانشگاه لرستان کرسی آزاد اندیشی برگزار کرد و با عنایت حضرت ولی عصر(عج) مقام دوم کرسی های آزاد اندیشی در بیست و یکمین کنگره سراسری اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان را بدست آورد. در سال های گذشته نیز جاد موفق به کسب مقام برتر در حوزه نشریات شده و یک دوره هم فعال ترین دفتر از جنبه سیاسی در بین دفاتر اتحادیه جاد بوده است

فوتبال جهان|مائوریتزیو ساری: آینده چلسی با این جوانان تضمین می‌شود/ پس از شنیدن خبر صدرنشینی، حفظ انگیزه راحت نبود
مشاهده

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه لرستان اظهار داشت: در فضای مطالبه گری هم سال گذشته جلساتی با استاندار لرستان، شهردار خرم آباد و فرمانده سپاه استان لرستان برگزار شد و نقدهایی پیرامون مشکلات استان به گوش مسئولان رسید.

مختاری جهت معرفی مختصر تشکل دانشجویی مربوطه و هدف آن گفت: جاد لرستان یک تشکل فرهنگی_سیاسی است که در سال 90 تاسیس شده است و در سال‌های گذشته تلاش کرده است وظایف خود را به نحو احسن انجام دهد. هدف جاد تعمیق فرهنگ و معارف اسلامی، رشد بینش سیاسی و انقلابی، تقویت روحیه مسئولیت پذیری و گسترش مشارکت مدنی دانشجویان در راستای پرورش نیروهای توانمند در جهت تحقق آرمان های اسلام ناب محمدی(ص) براساس دیدگاه های امام راحل و مقام معظم رهبری است.

وی افزود : بدانشجو موذن جامعه است و موذنین جامعه باید در راستای افزایش سطح فرهنگ و آگاهی بخشی به آحاد مختلف مردم تلاش کنند. در پنج مرحله تمدن نوین اسلامی که مقام معظم رهبری ذکر کردند اکنون در مرحله دولت اسلامی و نیز جامعه اسلامی هستیم و انشالله از این مراحل به سلامت عبور خواهیم کرد.

وظیفه دانشجویان در این برهه از تاریخ نظارت بر عملکرد مسئولان و نمایندگان مردم در دولت و مجلس بر اساس معیارهای اصیل انقلاب و اسلام است.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه لرستان عنوان کرد: جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه لرستان به عنوان یک تشکل مستقل از هرگونه جریان سیاسی و فکری در راستای اهداف انقلاب اسلامی ایران و پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب فعالیت می‌کند و وابسته به هیچ حزب و بازی سیاسی نیست و تنها خط و گفتمان انقلاب را راهنمای خود قرار می دهد.

زندگی نشسته مهمترین دلیل بیماری قلبی/۸ عامل که باعث برگشت بیماری قلبی می‌شود
مشاهده