ماه مهر کم کم در حال رسیدن به نیمه‌های راه است، اما هنوز برخی از دانش‌آموزان شیرازی که در نقاط محروم و کمتربرخوردار ناحیه سه آموزش و پرورش شیراز هستند فضای کافی برای کلاس درس ندارند. حتی در یکی از روستاها که شاهپورجان نام دارد دانش‌آموزان این مدرسه  700 نفری در حیاط مدرسه نیز جای کافی برای ایستادن ندارد.

این مطالب غم‌انگیز را صبح امروز رئیس ناحیه سه آموزش و پرورش استان فارس در حاشیه مراسم اجرای طرح یاوران دانش‌آموز که در آموزشگاه اشرف‌السادات ناحیه سه آموزش و پرورش شیراز با حضور مدیرکل آموزش و پرورش فارس، جانشین سپاه فجر فارس و برخی از خیران برگزار شد، عنوان کرد و اظهار داشت: ناحیه سه آموزش و پرورش در جنوب شهرستان شیراز واقع شده و حدود 70 هزار دانش آموز در این ناحیه مشغول به تحصیل هستند.

محمد کماندار افزود: با توجه به اینکه حوزه خدمات‌رسانی این ناحیه در حاشیه شهر است با هجوم جمعیت در حاشیه شیراز روبرو هستیم جمعیتی که با توجه به مشکلات موجود در روستاها و خشکسالی‌ها مجبور به مهاجرت شده‌اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیازمند هزار صندلی خالی هستیم تا بتوانیم دانش‌آموزان را ساماندهی کرده و به تحصیل بپردازند افزود: همچنین حداقل به 14 کانکس نیز در اطراف شیراز به ویژه دهستان قره‌باغ نیازمندیم.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه سه آموزش و پرورش شیراز گفت:  برخی از کلاس‌های درس در این ناحیه که در مناطق محروم هستند یا سقف ندارند و یا گچ‌کاری نشده است و نیازمند کمک خیران هستیم.

کماندار گفت: سقف یکی از مدارس در روستای کرونی شیراز چوبی است و موریانه آن را خورده و امکان ریزش آن نیز وجود دارد، در روستای شاهپورجان نیز فضای لازم حتی برای ایستادن 720 دانش آموز نیست به طوری که سرایداری مدرسه را نیز به کلاس درس دانش‌آموزان تبدیل کرده‌ایم.

روحانی: درآمد دولت از بالارفتن قیمت ارز دروغ است/ قیمت ارز باید واقعی و متعادل بماند
مشاهده

وی در تشریح وضعیت مالی دانش‌آموزان گفت: خانواده برخی دانش‌آموزان با آسییب‌های اجتماعی روبرو بوده و مشکلات را برای دانش‌آموزان دوچندان کرده‌اند. بخشی هم پدر و مادرشان بیکار است و در معیشت زندگی با مشکل روبرو هستند.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز با بیان اینکه در این منطقه آموزش و پرورش شیراز، نه قم‌آباد و نه معالی‌آباد داریم افزود: مهم‌ترین دارایی ما ما دانش‌آموزانی باهوش است که باید برای استفاده بهینه از ظرفیت آنان و رساندن به سطوح بالای تحصیلی آنان تلاش و برنامه‌ریزی منسجم داشت.