محمدرضا صفی‌خانی امروز در جلسه شورای معاونین سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان اظهارداشت: از ابتدای سال تاکنون در سطح کشور شاهد نوسانات زیادی در بازار هستیم که با توجه به این شرایط در استان لرستان نیز با برگزاری ستاد تنظیم بازار تصمیمات و اقدامات خوبی انجام گرفت.

وی به عضویت دستگاه‌های مختلف در ستاد تنظیم بازار استان اشاره کرد و افزود: جلسات ستاد تنظیم بازار با حضور استاندار لرستان و معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری به صورت مکرر در حال برگزاری است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان عنوان کرد: در حوزه نظارت و بازرسی تمام تلاش وزارت صنعت، معدن و تجارت بر این بوده که تنش موجود در بازار را کاهش دهد به همین جهت در لرستان نیز دو حوزه بازرسی و بازرگانی سازمان صمت به صورت شبانه روزی در حال فعالیت‌اند.

وی به فعالیت چندین هزار واحد صنفی در سطح استان لرستان اشاره کرد و گفت: تنها در شهرستان خرم‌آباد 18 هزار واحد صنفی فعالیت دارند بنابراین نمی توان انتظار داشت که به ازای هر واحد صنفی یک بازرس داشته باشیم پس در شرایط کنونی مهمترین موضوع این است که تنش را کاهش و ثبات قیمت به وجود آورد.

صفی خانی بیان کرد: از آنجا که  اکنون در تمام کشور با افزایش قیمت‌ها روبرو هستیم نباید این موضوع را تنها به لرستان تعمیم داد و باید گفت بخش عمده‌ای از مشکلات موجود در بازار کشور به دلیل جو روانی است.

وی با تاکید بر اینکه زنجیره تامین در کشور باید ساماندهی شود، تصریح کرد: در این رابطه تنها وزارت صمت متولی نیست چرا که بخشی از کالاها توسط سایر وزارت خانه‌ها تامین و توزیع می شود از این رو باید با همکاری به دنبال کاهش تنش های موجود و کنترل بازار بود.

قیمت روز مسکن امروز ۹۷/۸/۹|معامله آپارتمان ۹۰ میلیونی در تهران
مشاهده

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان افزایش شدید تقاضای خرید مردم را یکی از مشکلات بازار دانست و اظهارداشت: متاسفانه در شرایط کنونی شاهد خود احتکاری هستیم و افراد بیش از نیاز خود کالا خریداری می‌کنند و که با توجه به اصول زمانی که با افزایش بیش از حد تقاضا مواجه هستیم به طور یقین نوسان قیمت نیز به وجود می‌آید که با توجه به این وضعیت انتظار می‌رود اقشار تاثیرگذار جامعه فضا را آرام کنند تا شاهد کاهش خود احتکاری و یا احتکار کالا توسط افرادی سودجو باشیم.

وی با اشاره به اینکه  در شرایط کنونی بازار بیشترین آسیب را اقشار متوسط، کم درآمد و کارمند جامعه می‌بینند افزود: بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و سایر ارگان‌ها از تمام ظرفیت خود برای نظارت و کنترل بازار استفاده می‌کنند.

صفی خانی با اشاره به نقش مردم در کاهش تنش بازار عنوان کرد: متاسفانه اکنون با چالشی به نام خوداحتکاری در بازار مواجه هستیم و همین سبب افزایش تقاضا و نوسان قیمت می‌شود در حالی که در زمینه کالاهای اساسی هیچ کمبودی وجود ندارد و خرید عادی می‌تواند بسیاری از چالش‌های کنونی را مرتفع کنند.

وی تصریح کرد: مردم به هنگام مشاهده هر گونه گران فروشی و عدم تطابق قیمت‌ها موضوع را با بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت اطلاع دهند با افراد متخلف برخورد شود.