ایوب خیرالهی در بازدید از واحدهای صنفی مراغه با اشاره به فعالیت 2 هزار واحدصنفی فاقد پروانه در این شهرستان اظهارداشت: درحال حاضربراساس آمارهای رسمی موجود 8 هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب فعالیت بوده و 2 هزار واحد دیگر نیز بدون پروانه درحال فعالیت هستند.

وی افزود:مشکلات اقتصادی، عدم فروش، افزایش مالیات و اجاره مغازه از مهم‌ترین دلایل تعطیلی واحدهای صنفی در این شهرستان است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مراغه در ادامه با اشاره به افزایش دست فروشی در این شهرستان خاطر نشان کرد: براساس برسی های انجام شده بیشتردست فروشان از شهرهای همجواردربازارهای هفتگی روزانه در مراغه فعالیت می‌کنند که به دلایل اخلاقی، بیکاری و مشکلات مالی، سخت گیری زیادی به آنها انجام نمی‌شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه بیشترکالاهای قاچاق نیزاز سوی دست فروشان فروخته می‌شود که امیدواریم در این خصوص توسط مسئولان مربوطه تدابیری اتخاذ شود.

خیرالهی ادامه داد: از 114 واحد تولیدی و صنعتی در این شهرستان 39 واحد در بخش معدن و 26 واحدنیزدرداخل شهرک صنعتی این شهرستان فعال هستند.

وی ادامه داد: درحال حاضربا فعال سازی واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرک صنعتی این شهرستان برای 4 هزار نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

خیرالهی اضافه کرد: صنایع تبدیلی و کشاورزی در کنارواحدهای صصنعتی و معادن از ظرفیت‌های بزرگی برای این شهرستان بهره مند بوده و در این راستا اقدامات لازم برای جذب سرمایه گذاران جدید انجام می‌شود.

وی گفت: با تشکیل کارگروه رفع موانع تولید در این شهرستان به ریاست فرماندارشهرستان که با حضور دستگاه‌های اجرایی در این حوزه برگزار می‌شود کلیه مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی با ارائه راهکار مناسبی برطرف می‌شود.

رئیس‌جمهور فرانسه: مبارزه با تروریسم اولویت فعلی در سوریه است
مشاهده

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت مراغه در ادامه با اشاره به حضوربانک های عامل تسهیلات در جلسات این کمیته اظهارکرد: در آیین کمیته هم چنین مسئولان بانک‌های عامل ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی حضور داشته ومصوبات این کمیته را در راستای حل مشکلات واحدها عملی می‌کنند.