نشست تخصصی کتاب‌خوان ویژه هفته دفاع مقدس صبح امروز با حضور فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 28 پیاده کردستان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی، جمعی از نویسندگان و کتابداران کتابخانه‌های عمومی کردستان در این شهر برگزار شد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 28 پیاده کردستان در این جلسه اظهار داشت: حفاظت از ارزش‌ها و دستاوردهای والای نظام مقدس اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، امری واجب و همگانی است و انتقال این ارزش‌ها به نسل جوان جامعه باید در اولویت برنامه‌های فرهنگی و اطلاع‌رسانی همه نیروهای مسلح قرار گیرد.

امیر سرتیپ ابوالفضل برزگری افزود: ترویج فرهنگی ایثار و شهادت امری مهم در سعادتمندی جامعه است که کتابخانه‌های عمومی می‌تواند نقش ارزنده‌ای در این زمینه داشته باشد.

وی با اشاره به ضرورت وجود همکاری کتابخانه‌های عمومی و لشکر 28 کردستان، گفت: راه‌اندازی کتابخانه عمومی مشارکتی در لشکر و برگزاری برنامه‌های متنوع از جمله نشست‌های کتاب‌خوان برخی از برنامه‌های مشترک این دو نهاد بوده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان نیز در ادامه با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ ایثار و از خود گذشتگی در جامعه، اظهار کرد: هفته دفاع مقدس یادآور تلاش و ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان و شهدایی است که در سنگر دفاع مقدس برای حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی از جان خود مایه گذاشتند.

محمد عبدالملکی افزود: وظیفه مسئولان در هر جایگاهی انتقال ایثار، فداکاری و از خودگذشتگی شهدا و رزمندگان در دوران دفاع مقدس به نسل‌های جوان است تا بتوانند در پرتو آن، کشور را از گزند دشمنان حفظ کنند و به پیشرفت و سعادت برسانند.

وی گفت: کتابخانه‌های عمومی به‌عنوان یکی از متولیان مهم و اثرگذار در حوزه فرهنگ می‌تواند با اقدامات خود فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی را با الگو گرفتن از جنگ تحمیلی 8 ساله و دوران دفاع مقدس در جامعه ترویج دهد.

آخرین وضعیت ظرفیت سازی در تولید برق ایران / افزایش ۱۰۰۹ مگاواتی در سال ۹۷
مشاهده

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان با اشاره به برگزاری برنامه‌های متنوع به مناسبت هفته دفاع مقدس در کتابخانه‌های عمومی، تصریح کرد: برپایی نمایشگاه کتاب‌های ویژه دفاع مقدس یکی از اقدامات مفید در این زمینه است.

وی ادامه داد: آذین‌بندی کتابخانه‌های عمومی با شعارها و نمادهای ویزه هفته دفاع مقدس، برگزاری نشست‌های قصه‌گویی، نشست‌های کتاب‌خوان و جمع‌خوانی از کتاب‌های متناسب با این هفته برخی دیگر از اقدامات در این زمینه است.

عبدالملکی خاطر نشان کرد: همچنین مسابقه نقاشی ویژه کودکان و نوجوانان در کتابخانه‌های عمومی با موضوع دفاع مقدس و تقدیر از برگزیدگان و شرکت‌کنندگان در کتابخانه‌ها برگزار می‌شود.

سپس در ادامه این نشست، شیلان آویهنگی نویسنده کتاب «شهید فهمیده کردستان» به معرفی این اثر  پرداخت؛ این کتاب در مورد داستان زندگی شهید یدالله محمدی است که چندین بار به صورت داوطلبانه در دوران جنگ به جبهه اعزام شد و سپس در سال 65 در منطقه عملیاتی شلمچه به فیض شهادت نائل آمد.

علی‌اکبر رنجبران از دیگر نویسندگانی بود که کتاب «حماسه دولاب» را برای حاضران معرفی کرد، این کتاب که به قلم خودش نگاشته شده است، به شرح واقعه حماسه دولاب و شرح زندگی شهدای این خطه از کشورمان پرداخته است.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از دو نویسنده که به معرفی کتاب برای حاضران پرداختند و همچنین فرزند یکی از شهیدان ارتش جمهوری اسلامی شاغل در کتابخانه‌های عمومی تقدیر شد.