عضو کمیسیون برنامه،‌ بودجه و محاسبات مجلس‌ شورای اسلامی با اشاره به مهلت ۶۰روزه دولت جهت اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان گفت:‌ دیوان محاسبات بر روند اجرای این طرح نظارت می‌کند.

مهرداد بائوج لاهوتی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ دولت 60 روز جهت اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان که توسط مجلس تصویب و ابلاغ شده فرصت دارد و دیوان محاسبات نیز بر روند اجرای صحیح مراحل و مفاد این قانون نظارت دارد.

عضو کمیسیون برنامه،‌ بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:‌ در ماده 71 قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان حدود 5 بند را قرار داده و استثناء کرده بودیم که هر کدام از این بندها به رده‌ها و رتبه‌های شغلی خاصی در مجموعه دولت،‌ قوای سه‌گانه و سایر بخش‌های دیگر اشاره دارد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس از حذف یکی از بندهای پنج‌گانه خبر داد و افزود:‌ بنا بر تصمیم جدید مجلس یکی از بندهای قانون فعلی حذف شده است که این بخش به استخدام و استفاده از سفیران،‌ استانداران و مقامات هم‌تراز بازنشست‌شده در رده‌های مختلف شغلی تأکید مستقیم دارد.

لاهوتی در تشریح واژه هم‌تراز که در یکی از بند‌های قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان بود ابراز داشت:‌ سابق بر این اختیار لازم جهت چگونگی تفسیر این بند از سوی مجلس به دولت داده شده بود تا در صورت کمبود نیرو از این بخش نیازهای موردنیاز خود را در رده‌های مختلف شغلی تأمین کند.

وی با بیان اینکه شهرداران و مناطق آزاد از جمله مواردی است که دولت آنان را در ردیف هم‌ترازها قرار داده عنوان کرد:‌ در قانون جدید مجلس تمامی این بندها و استثنائات کاملاً حذف شده است بنابراین همه نیروهای هم‌تراز نیز مشمول اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان می‌شوند.

قیمت ارز مسافرتی امروز ۹۷/۰۷/۱۸
مشاهده

عضو کمیسیون برنامه،‌ بودجه و محاسبات مجلس در مورد استفاده از معاونان،‌ استانداران و نیروهایی از این ‌قبیل که به سن بازنشستگی رسیده‌اند افزود:‌ تمامی این افرادی که هم‌اکنون مشغول فعالیت کاری هستند باید تا 60 روز دیگر مرخص شوند و از نیروهای جدید جایگزین استفاده شود.

نماینده مردم لنگرود در مجلس از نظارت دیوان محاسبات برای اجرای طرح منع به‌کارگیری از بازنشستگان خبر داد و تصریح کرد: طبق قانون جدید مجلس‌ اگر مبالغی به‌عنوان حقوق از خزانه بابت این دسته از نیروها برداشت و پرداخت شود حکم آن مصداق بارز تصرف در اموال عمومی است.

لاهوتی در مورد استثنائات جدید این طرح که توسط مجلس بررسی و سپس جهت اجرایی‌شدن ابلاغ شده نیز عنوان کرد:‌ به‌کارگیری نیروهایی که به سن بازنشستگی رسیده‌اند نظیر جانبازان بالای 50 درصد،‌ فرزندان شاهد‌ و آزادگانی که مدت اسارت آن‌ها بیش از سه سال است بلامانع است.

وی به استقبال گسترده دولت از قانون جدید منع به‌کارگیری بازنشستگان در رده‌های مختلف شغلی اشاره کرد و ابراز داشت:‌ امیدواریم با اجرای صحیح این قانون جامع و کامل و فضای مثبتی که به‌سبب آن ایجاد شده شاهد حضور بیشتر نیروهای جوان و تحصیلکرده در عرصه‌های مختلف مدیریتی باشیم.