هفتم مهرماه در تاریخ کشور به عنوان روز آتش‌نشانی و ایمنی نامگذاری شده تا از مردانی که جانانه دل به آتش می‌زنند تقدیر شده باشد و ذره‌ای از فداکاری‌های آنها جبران شود، دلاورمردانی که همیشه در آماده باش به سر می‌برند.

آتش‌نشانی با آماده‌باش بودن و روحیه ایثارگری گره خورده، گویا قبل از ورود به این حوزه باید این دو ویژگی را برای خود هضم کرده باشی، آماده‌باش بودن به این معنا که نه تنها در ساعت کاری بلکه در زمانی که سازمان نیاز فوری پیدا کرده باید حضور داشته باشی البته حضوری که کاملا داوطلبانه و با اختیار است، روحیه ایثارگری نیز باید دل و جرأت دل به آتش زدن را داشته باشی تا جان مردم گرفتار در آتش را نجات دهی.

پای درد و دل آتش‌نشانان که بشینی، در کنار گله‌مندی از سختی کار اما هرگز زبان شِکوِه از انتخاب این حرفه را نخواهی شنید، نکند خدا به آنها نجات از آتش جهنم را با نجات مردم از آتش دنیا وعده داده است و به حق شایسته چنین جایگاهی نیز هستند.

از اهمیت و نقش آتش‌نشانان که بگذریم به تجهیزات و خدمات مورد نیاز خواهیم رسید، وسایلی که نبود آنها علاوه بر ایجاد سختی برای این جان بر کفان جهت نجات جان مردم، گاها موجب شدت گرفتن حادثه و افزایش تلفات جانی و مالی را به همراه داشته است.

آژیری که از آغاز یک مأموریت نجات خبر می‌دهد

کافی است صدای آژیر ایستگاه به صدا درآید، در هر حالتی که باشند در کمتر از 1 دقیقه لباس‌های عملیات خود را به تن می‌کنند و برای نجات جان و مال مردم راهی محل حریق می‌شوند، مهم نیست شعله حریق کم یا زیاد باشد چراکه مطمئا در برابر اراده‌های بلند آنها قد خم می‌کند و باید در برابر این بلند قامتان فروکش کند.

فوتبال جهان| جدول رده‌بندی لوشامپیونه در پایان شب دوم از هفته چهاردهم
مشاهده

گاها نیز پیش آمده باتوجه به حجم حریق تعدادی از آتش‌نشانان دچار آتش‌سوزی یا حتی به درجه شهادت نائل شده‌اند اما این مساله هرگز باعث نشده از علاقه و کاری که برای آن قسم یاد کرده‌اند دست بر دارند؛ خوشا به خانواده چنین مردانی و باید به وجود این پدران افتخار کنند.

 

در سطح اهواز باید 24 ایستگاه آتش‌نشانی وجود داشته باشد

منصور کتانباف امروز در مراسم رژه خودروهای سازمان آتش‌نشانی اهواز گفته بود که افزایش قیمت‌ها، مانع از خرید تجهیزات مورد نیاز آتش‌نشانی اهواز شده است.

وی با تأکید بر تأمین نیازهای شهری در مقیاس امکانات شهری، منطقه‌ای و محله‌ای، ادامه داد: دو ایستگاه آتش‌نشانی در منطقه سلطان‌منش و مهدیس اهواز در حال احداث هستند که از پیشرفت خوبی بهره می‌برند.

شهردار اهواز تعداد ایستگاه‌های مورد آتش‌نشانی اهواز را 24 مورد عنوان کرد و گفت: در حال حاضر اهواز 15 ایستگاه ‌آتش‌نشانی دارد که باید در جهت افزایش انها گام برداشت.

ضرورت تخصیص اعتبار برای تأمین تجهیزات آتش‌نشانی اهواز

همچنین محمدرضا ایزدی نیز اظهار داشت: ابزار و تجهیزات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی اهواز بسیار قدیمی هستند اما در ایفای نقش خود هیچگونه کوتاهی نکرده و مدیریت جدید نیز از بطن سازمان و فردی کار بلد انتخاب شده است.

وی با بیان این‌که مأموریت‌های سازمان از حساسیت خاصی برخوردار است، ادامه داد: این مأموریت‌ها شامل آتش‌سوزی، انفجار، زلزله، ریزش کوه و جانواران و نجات جان شهروندان است و در شرایط بحرانی و حوادث خاص، سازمان نقش بسزایی دارد اما ابزار آن کامل و بروز نیست.

این عضو شورای شهر اهواز بیان کرد: شهرداری اهواز و استانداری خوزستان نسبت به تأمین ابزار و دستگاه‌های مورد نیاز سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی اهواز اقدام تا تجهیزات بروز و کامل شوند.

تکرار اتفاق بازی تاتنهام - لیورپول در دیدار ماشین‌سازی - پرسپولیس
مشاهده

وی با تأکید بر ضرورت افزایش ایستگاه‌ها، خودرو و دستگاه‌های آتش‌نشانی، ادامه داد: امسال اعتبار خوبی برای سازمان تخصیص داده شد تا بتوانند برای تأمین نیازهای سازمان اقدام لازم را انجام دهند.

این عضو شورای شهر اهواز گفت: تحقق میزان اعتبار اختصاص داده شده در شورای شهر نیازمند توجه ویژه شهردار به سازمان آتش‌نشانی است و باید تصمیمی مبنی بر تأمین منابع مالی آن به صورت وام یا درآمدی فراهم شود.