بهروز اسودی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مرحله دوم اجرای این طرح همزمان با سراسر کشور در استان سمنان نیز آغاز شده است اظهارداشت: در مرحله ی نخست اجرای طرح سامانه جامع انبارها 14هزار و 885 انبار در سامانه ثبت نام شد.

وی با بیان اینکه در اجرای مرحله نخست طرح سامانه جامع انبارها واحدهای مختلف انبارهای خود را این سامانه ثبت کردند افزود: در مجموع 2 هزار و 453 انبار در بخش کشاورزی، یک‌هزار و 470 انبار در بخش صنعتی، 7 هزار و 311 انبار در بخش اصناف و  694 انبار در بخش معادن و سایر به ثبت رسید.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان به برخی از اهداف اجرای طرح سامانه جامع انبارها اشاره کرد و گفت: جلوگیری از قاچاق کالا و همچنین احتکار و اختفاء کالاهای اساسی برخی از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح است.

اسودی با بیان اینکه در این طرح با ثبت انبار در سامانه از احتکار و اختفاء کالاهای اساسی جلوگیری می‌شود تصریح کرد: در صورت عدم ثبت موجودی کالا در سامانه انبار به عنوان انبار احتکاری شناسایی می‌شود.

وی افزود: نظارت بر زنجیره تأمین، شناسایی انبارهای پرمبادی و مقاصد حمل بار، ثبت اطلاعات انبارهای پربار در سامانه و اطلاع از آمار کلی میزان جابجایی کالاها در سطح استان از دیگر اهداف اجرای طرح سامانه جامع انبارها در استان سمنان است.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان یکی از رسالت‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان را شناسایی انبارهای کالاهای اساسی عنوان کرد و افزود: طرح سامانه جامع انبارها در راستای این رسالت و وظیفه سازمان انجام و اجرایی شده است.

افشین قطبی سرمربی تیم فولاد خوزستان شد
مشاهده