حجت‌الاسلام روح‌الله سلیمانی‌فرد عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری این رویداد بزرگ فرهنگی که در راستای تقویت وحدت مذاهب اسلامی است، اظهارداشت: مجوز برگزاری کنگره بین‌المللی یحیی‌بن ‌زید (ع) از سازمان اوقاف و امورخیریه کشور اخذ شده و شورای سیاستگذاری و دبیرخانه آن در حال شکل‌گیری است.

وی افزود: دکتر رجبی دوانی به عنوان دبیر علمی این همایش انتخاب شده است و ریاست استانی این همایش برعهده نماینده ولی‌فقیه در استان و قائم مقام آن استاندار گلستان قرار دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به اختصاص 12 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه از سوی سازمان اوقاف برای تکمیل برخی پروژه‌های عمرانی این امامزاده تا سال آینده، خاطرنشان کرد: این تسهیلات برای بقعه امامزاده یحیی‌بن زید (ع) و تکمیل پروژه‌هایی از جمله دارالشفای حضرت هزینه خواهد شد.

وی با انتقاد از عملکرد فرمانداری گنبدکاووس بیان داشت: کل اعتبار تملکی که فرمانداری این شهرستان برای آزادسازی اطراف امامزاده در نظر گرفته حدود 50 میلیون تومان است در حالیکه در شهرهای به مراتب کوچک‌تر از گنبدکاووس تا 400 میلیون تومان هم اعتبار تملک برای کارهای مشابه اختصاص دادند.

سلیمانی‌فرد با اشاره به دعوت از شیعیان زیدی یمن برای حضور در این کنگره بین‌المللی گفت: برگزاری این کنگره در راستای تقویت وحدت مذاهب اسلامی و همچنین تقویت جبهه مقاومت بوده است. در این کنگره حتما مهمانانی از جنبش مقاومت انصارالله یمن خواهیم داشت.

وی افزود: قرار است کتاب‌ها و مقالاتی هم در این باره به چاپ برسد که همین مسئله موجب شده زمان برگزاری کنگره به آبان ماه سال آینده موکول شود.

فرشاد علیزاده: برای بهترین نتیجه به المپیک می‌رویم/ انتخاب ملی پوشان براساس تصمیم میزبان بود
مشاهده