رضا قیصی پور در جلسه نشست جذب و حمایت سرمایه گذاری استان با محوریت مباحث مجتمع های خدمات رفاهی اظهار داشت: مشکل اخذ مجوز درخواست کنندگان جایگاه سوخت از شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی باید رفع شود.

وی بیان کرد: پس از بررسی مشکلات مجتمع های خدمات رفاهی استان خوزستان، جانمایی مراکز خدمات رفاهی بین جاده ای استان با توجه  به مطالعات انجام شده در دولت صورت پذیرفته است.

مدیر کل جذب و سرمایه گذاری استانداری خوزستان گفت: اعطای جواز تاسیس این واحدها با هماهنگی تمامی دستگاه‌های ذیربط از جمله شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان باید صورت پذیرد بنابراین مباحث اقتصادی مطرح شده توسط شرکت‌های پخش فرآورده‌های نفتی مبنی بر اینکه این واحدها باید توجیه فنی و اقتصادی داشته باشند، کاملا صحیح است به طوری که این واحدها باید اقتصادی و توان برگشت سرمایه را داشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بسیاری از درخواست کنندگان، روند احداث مجتمع‌های خدمات رفاهی و جایگاه‌های سوخت را طی کرده‌اند و به پیشرفت فیزیکی بالایی رسیده‌اند، در واقع کار به جایی رسیده که باید شرکت ملی پخش هم راه حلی برای آن بیابد و مجوز مورد نیاز را صادر کند.

قیصی پور افزود: از 12 پرونده مورد نظر 10 پرونده مورد بررسی قرار گرفت که مجوز برخی از آنها صادر و برخی از درخواست‌ها در مرحله بازرسی کارشناسی قرار دارد.

برخی درخواست‌های احداث جایگاه سوخت فاقد توجیه اقتصادی هستند

همچنین در این جلسه، نعمت اله نجفی با مخالفت احداث برخی جایگاه‌های سوخت به دلیل فاقد بودن از توجیه اقتصادی، اظهار داشت: جایگاهی که قرار است احداث شود باید توجیه اقتصادی داشته باشد.

فوتبال جهان| جدول رده‌بندی لیگ برتر انگلیس در پایان شب اول از هفته سیزدهم
مشاهده

وی ادامه داد: اگر جایگاهی احداث شود اما فروش نداشته باشد، کارمزد و حقوق کارگر به هزینه‌های جانبی نمی‌رسد، برای مرکز پخش نیز مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی اهواز با بیان اینکه برخی درخواست‌ها با عنوان مجتمع خدمات رفاهی مجوز می‌گیرند و در ادامه به یک پمپ بنزین تبدیل می‌شود، گفت: احداث مجتمع‌های خدمات رفاهی باید به مرحله پیشرفت 80 درصد و قابل قبولی برسد و اگر توجیه اقتصادی داشته باشد با صدور مجوز جایگاه سوخت هم موافقت می‌شود.

وی با بیان اینکه 7 درخواست مجتمع خدمات رفاهی داشته‌ایم، اظهار داشت: این درخواست‌ها در کمیته مجاری عرضه بررسی می‌شود، اگر قابل انجام باشند، موافقت احداث آنها صادر می‌شود.

نجفی با تاکید بر اینکه قصد نداریم مشکلی برای مردم ایجاد کنیم، افزود: هدف ما این است که خدمات رسانی به مردم، به نهایت خود برسد.

در این جلسه عنوان شد تعداد 106 موافقت اصولی برای مجتمع‌های خدمات رفاهی صادر شده که از این تعداد 43 موافقت اصولی در حال بهره برداری، 17 مورد در حال احداث و 46 مورد در حال استعلام است که در این نشست ها جوانب و مشکلات آن ها سنجش و سپس موانع برطرف می شود.