حجت‌الاسلام‌ ستار علیزاده  امروز در دیدار با خانواده شهید مدافع حرم “سجاد طاهرنیا” در رشت اظهار داشت: همه ما باید تلاش کنیم تا همواره در مسیر شهدا گام برداریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان شهدای مدافع حرم را مصداق عینی اخلاق و رفتار شهدای کربلا دانست و تصریح کرد: خانواده شهدا صاحبان اصلی افتخارات دفاع مقدس هستند.

علیزاده هم‌نشینی و مصاحبت با خانواده‌های شهدا عاملی برای تاثیرپذیری از آن‌ها دانست و ابراز داشت: شهدا نوری بودند که الگوبرداری از سیره آن‌ها در هر زمانی آثار مفید دارد.

وی با تاکید بر لزوم حرکت در مسیر شهدا خاطرنشان کرد: همه ما باید تلاش کنیم تا سبک زندگی جوان شهیدی مانند “شهید مدافع حرم سجاد طاهرنیا” درس بگیریم زیرا وی حتی امام راحل را ندیده بود ولی رزق حلال و معرفتش سبب به شهادت رسیدنش شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با بیان اینکه مطالعه زندگی شهدای مدافع حرم سبب می‌شود تا سیره شهدای کربلا در ذهن انسان تداعی شود افزود: شهدای مدافع حرم در واقع “قاسم‌”ها و “حبیب بن مظاهر”‌های عصر ما بودند.

پدر شهید مدافع حرم “سجاد طاهرنیا”نیز در این دیدار با اشاره به علاقه فراوان این شهید والامقام به همسر و فرزندش گفت: سجاد در وصیت‌نامه‌اش ذکر کرده بود که اگر بدنش پس از شهادت در اختیار دشمن قرار گرفت، ریالی از بیت‌المال برای پس گرفتن پیکرش هزینه نشود‌.

وی با بیان اینکه پسر کوچک شهید طاهرنیا پس از اعزام پدر شهیدش به سوریه به دنیا آمد خاطرنشان کرد: محمدحسین اصلا نتوانست پدرش را ببیند اما الان هرجا عکس پدرش باشد سریع می‌رود و آن را می‌بوسد.

حاشیه دیدار ایران - بولیوی| کار زیبای بانوان در ورزشگاه آزادی و خوش‌و‌بش هاشمیان و شفر
مشاهده

پدر شهید “طاهرنیا” با اشاره به فداکاری‌های فرزند شهیدش در جبهه‌های دفاع از حرم حضرت زینب(س) عنوان داشت: یکی از همرزمان شهید به او گفته بود که پس از برگشتنت همسرت را به سفر مشهد ببر و او نیز گفته بود بگذار ببینیم برمی‌گردیم یا خیر.

وی با بیان اینکه شهید طاهرنیا و برادر همسرش در سوریه با یکدیگر همرزم بودند اظهار داشت: “سجاد” در شب عملیات برادر همسرش را صدا زد و فرزندانش را به او سپرده بود.

پدر شهید “طاهرنیا” با بیان اینکه این شهید والامقام ساعت 9 صبح روز تاسوعا به فیض شهادت نائل آمد تصریح کرد: به گفته همرزمان شهید، موشکی در کنار وی اصابت کرده بود و سبب شهادت شده بود.

وی با اعلام اینکه شهید طاهرنیا از محل شکم و بالای ران مورد اصابت ترکش قرار گرفته بود عنوان داشت: به گفته هم‌رزمانش ترکشی به کمر شهید اصابت کرده بود که نفوذ همان ترکش به ریه سبب شهادت “سجاد” شد.

پدر شهید “طاهرنیا” با بیان اینکه به گفته هم‌رزمان شهید، وی در لحظه آخر ذکر می‌گفت ابراز داشت: شهید “طاهرنیا” با لبان تشنه شهید شد زیرا به‌دلبل مجروحیت امکان آب دادن به او ممکن نبود.

وی با اعلام اینکه پیکر شهید “طاهرنیا” هفت روز بعد از شهادتش به ایران بازگشت تصریح کرد: زمانی که پیکر فرزند شهیدم را دیدم اصلا مانند پیکر اموات رنگ آن نپریده بود و من گمان می‌کردم که او زنده است‌.