مرکزی|شاعران معاصر راویان راستین و صادق حماسه‌های واقعی قهرمانان جبهه جنگ هستند

حسین محمودی‌فر ظهر امروز در همایش شعر و خاطره دفاع مقدس با اشاره به جایگاه شعر در ترویج فرهنگ عاشورا  که به مناسبت هفته دفاع مقدس با همکاری حوزه بسیج خواهران الزهرا و کانون بسیج هنرمندان در محل پارک تفریحی طالقانی ساوه برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران ادامه انقلاب سرخ امام حسین(ع) است و شاعران و ادیبان توانستند با بیانی زیبا و دلنشین و با احساس مسئولیت،تعهد خود را در مقابل انقلاب و شهیدان و ایثارگران فرهنگ شهادت و ایثار را در قالب اشعار و کلمات شیوا و روشن به جامعه عرضه کنند.

وی افزود: شاعران معاصر راویان راستین و صادق حماسه‌های واقعی قهرمانان جبهه جنگ هستند که شرح شهادت و غرور جوانان انقلاب را با افتخار بیان می‌کنند و فریاد بلند لاله‌های خاموش شهیدان وطن در قالب‌های مختلف ادبی و شعر را به گوش همگان می‌رسانند.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه تصریح کرد: شعر آئینی مقدس‌ترین هنرها است، چراکه می‌تواند پیام‌رسان باشد آن‌ هم پیامی از عاشورا و قیام امام حسین(ع) که برای همیشه بر تارک آسمان تاریخ دنیا، ماندگار شد.

رسالت شعرای آئینی  رسالتی سنگین است

محمودی‌فر بیان کرد: رسالت شعرای آئینی  رسالتی سنگین است، عاشورا و محرم یک حقیقت زنده محسوب شده و تا همیشه با انسان‌ها همراه بوده، بنابراین باید پذیرفت که هیچ ابزاری به‌ اندازه هنر نمی‌تواند برای معرفی این حقیقت به دنیا عمل کند و در این‌ بین، شعر، شاه‌گل این هنرها است.

وی ادامه داد: هنر وسیله‌ای است برای پیام‌رسانی و هیچ هنری چون شعر تاکنون نتوانسته این پیام را انتقال دهد، بنابراین باید از این فرصت نیک، به‌خوبی بهره برد تا حال که شعر ایرانی در دنیا جایگاهی دارد، شعر آئینی و پیام‌های عاشورایی را نیز از طریق این ابزار، به جهانیان معرفی کنیم.

درخواست حسن روحانی از رئیس کمیته‌ بین‌المللی المپیک
مشاهده

محمودی‌فر با اشاره به این که رسالت شعرا، درراستای ترویج فرهنگ دینی و عاشورایی سخت و مهم است، گفت:  با حمایت از این‌ گونه سوگواره‌ها می‌توان در اعتلای شعر آئینی گام‌های خوبی را برداشت که خوشبختانه  شهرستان ساوه در سال‌های اخیر کارنامه درخشانی داشته است.