رئیس کمیته امداد شهرستان بوشهر عصر امروز در نشست بررسی رسیدگی به ایتام و نیازمندان با بیان اینکه  اکرام ایتام از سفارشات موکد خداوند، پیامبر عظیم الشان اسلام (ص)و ائمه معصومین علیهم السلام است اظهار داشت:در قرآن کریم‌ آمده است که اکرام یتیم سبب دوستی خداوند، آسایش در دنیا و آخرت‌، بازدارنده از کبر و غرور و دوری ازمحنت‌های مالی می شود.

سید محمد علی مهیمنیانپور با بیان اینکه خدمت به ایتام عهدی است که با خداوند متعال بسته شده گفت: معاهدان آن راستگویان و پرهیزکارانند و انجام این کار بهترین ‌ملاک ایمان به خداوند و قرآن شناخته شده است‌.

وی با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) مسئولیت حمایت از افراد بی بضاعت و نیازمندان را بر عهده دارد افزود: با گسترش فعالیتهای این نهاد، طرح اکرام ایتام و محسنین در زمره فعالیتهای  کمیته امداد قرار گرفته است.

رئیس کمیته امداد شهرستان بوشهر از اجرای طرح اکرام ایتام  از سال 1378 خبرداد و تصریح کرد: بر اساس آن حمایت از فرزندان یتیم و نیازمند به ‌خیران و حامیان نیکوکار واگذار می‌شود، به این صورت که هر حامی با پذیرفتن حمایت یک یا چند نفر یتیم‌ یا محسنین، ماهیانه کمکهای نقدی و غیر نقدی خود را به حساب آنها پرداخت کند.

مهیمنیان‌پور بیان کرد: اوج طرح حامی یابی توسط کمیته امداد برای فرزندان مددجو در مناسبتهای مختلفی از جمله ماه مبارک رمضان، ماه محرم و بقیه ایام سال انجام میشود.

وی از حمایت یک حامی نیکوکار بوشهری از 55 فرزند یتیم غیر یتیم مددجو در ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) خبر داد و گفت: 45 نفر از این فرزندان یتیم و 10 نفر دیگر فرزند غیر یتیم نیازمند هستند که ماهانه کمکهای نقدی و غیر نقدی توسط این حامی نیکوکار به حساب آنها پرداخت میشود.

استاندار گیلان: معضلات حوزه حمل و نقل بر تامین کالاهای ضروری مردم اثر گذاشته است
مشاهده

رئیس کمیته امداد بوشهر افزود: این حامی نیکوکار در هر ماه مبلغ 30 میلیون ریال به حساب این فرزندان معنوی خود پرداخت میکند و علاوه بر آن کمکهای کالایی هم برای آنها در نظر میگیرد.

مهمیمنیانپور با اشاره به اینکه در کل 403 فرزند یتیم و غیر یتیم نیازمند در شهر بوشهر تحت حمایت کمیته امداد هستند گفت: 151 نفر آن فرزند یتیم و 252 نفر دیگر فرزندان غیر یتیم هستند که به جز تعدادی ازفرزندان محسنین، همه آنها دارای حامی هستند.

وی با بیان اینکه یتیم نوازی یک سنت حسنه و مورد تاکید در دین مبین اسلام است، خاطر نشان کرد: با عمل به این سنت الهی سبب می‌شود تا کسانیکه به هر دلیلی از نعمت پدر محروم ماندهاند با کمک حامیان خود بتوانند مشکلات و موانع را برطرف کرده و در مسیر درست زندگی گام بردارند.

رئیس کمیته امداد شهرستان بوشهر از همه خیران و حامیان نیکوکار درخواست کرد تا این نهاد را برای یاری رسانی به ایتام و نیازمندان همراهی کنند.