امام جمعه اردبیل: حوزه‌های علمیه سنگرهای تقویتی فرهنگ و مبانی ارزشی هستند

آیت الله سید حسن عاملی عصر امروز در مراسم سخنرانی در جمع خواهران طلبه در مدرسه علمیه الزهراء اردبیل اظهار داشت: حوزه‌های علمیه سنگرهای تقویتی فرهنگ و مبانی ارزشی و اعتقادی هستند و باید از این ظرفیت مهم برای تربیت و تقویت قدسیت و معنویت در جامعه استفاده شود.

وی با اشاره به این که نقش تاثیرگذار عالمان و روحانیون در جامعه بر کسی پوشیده نیست بیان کرد: عالمان نقش مهمی در تربیت جوانان جامعه دارند که از این ظرفیت به نحو احسن استفاده شده و همیشه تلاش ما بر این خواهد بود که جامعه‌ای داشته باشیم که با معنویت و بصیرت بنا نهاده شود.

امام جمعه اردبیل ضمن گرامیداشت یاد و خاطره علمای برجسته کشور نیز بیان کرد: عالمان این مرز و بوم در برهه‌های زمانی مختلف با برخورداری از آخرین تکنولوژی و فناوری توانسته‌اند آینده‌ای روشن را برای کشور رقم زده و در راستای خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان نقش بی‌نظیر و مثال‌زدنی خود را نشان دهند که این مسئله بسیار حائز اهمیت است.

عاملی تصریح کرد: باید از حوزه‌های علمیه خواهران در راستای تربیت بانوان فرهیخته و نخبه استفاده شود تا شان و مقام زن در جامعه حفظ شود و بتوانیم در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی به نحو مطلوب و قابل قبول عمل کنیم که این موضوع نیز به نوبه خود بسیار حائز اهمیت است و باید محوریت ما مبانی اعتقادی در وهله نخست باشد.

وی اظهار کرد: کمبودها و خلاهای فرهنگی یک تهدید بزرگ برای جامعه محسوب می‌شود که باید با رفع این کمبودها به اهداف خود در راستای حل مشکلات و کاستی‌ها عمل کرده و به اهداف خود در این زمینه جامه عمل بپوشانیم که تمامی این موارد بسیار حائز اهمیت و مهم است که باید مورد توجه واقع شود.

توضیح روابط عمومی فدراسیون فوتبال درباره دعوت از گرشاسبی و برانکو
مشاهده