احتکار کالا در بزرگ‌ترین فروشگاه یاسوج؛ معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد مچ “رفاه” را گرفت

در ماه­‌های اخیر کاهش عرضه و در نتیجه افزایش قیمت­ برخی محصولات، بازار مصرف را دچار مشکل کرده است، به طوری که کم شدن محصولاتی مانند روغن، رب گوجه فرنگی و محصولات سلولزی به دلیل کاهش عرضه که در برخی موارد به احتکار و در برخی موارد نیز به کمبود مواد اولیه و مشکل در تولید برمی‌گردد بازار این محصولات را داغ کرد و سبب شد که حتی مصرف‌کنندگان به سمت خرید بیش از نیاز خود روی آورند و بر التهاب بازار بیفزایند.

در این راستا، معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه جمعی از مدیران اقتصادی استان و اصحاب رسانه عصر امروز به صورت سرزده از فروشگاه رفاه به عنوان بزرگ‌ترین فروشگاه شهر یاسوج بازدید کردند.

عدم درج قیمت بر روی برخی کالاها از جمله دستمال کاغذی، کمبود رب گوجه‌فرنگی، خالی بودن قفسه‌های روغن، پاک شدن قیمت درج شده بر روی برخی کالاها و هجوم مردم برای خرید کالا از جمله مواردی بود که در این بازدید به چشم می‌خورد.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در واکنش به عدم درج قیمت بر روی برخی کالاهای عرضه شده در این فروشگاه زنجیره‌ای اظهار داشت: وقتی کارخانه‌ای روی محصولش قیمت درج نمی‌کند بیانگر این است که دست دلال و واسطه و فروشنده را باز گذاشته و در این بین مصرف‌کننده ضرر می‌کند.

جعفر گوهرگانی افزود: از فروشگاه زنجیره‌ای مانند رفاه بعید است که کالایی عرضه کند که قیمت روی آن درج نشده باشد و فاکتور فروش هم نداشته باشد.

قیمت طلا، قیمت سکه و قیمت ارز امروز ۹۷/۰۸/۰۱
مشاهده

اما خالی بودن برخی قفسه‌های فروشگاه رفاه به ویژه قفسه‌های مربوط به روغن‌های خوراکی سبب شد تا معاون استاندار خواستار بازدید از انبار این فروشگاه شود که در بازدید از انبار فروشگاه نخستین چیزی که توجه همه را به خود جلب کرد بسته‌های روغن‌های خوراکی بود که روی هم انباشته شده بود، مسئله‌ای که پیش از این مسئول فروشگاه رفاه آن را انکار کرده و گفته بود که 15 روز است که روغن خوراکی نداریم.

گوهرگانی با بیان اینکه این اقدام فروشگاه رفاه نمونه بارز احتکار کالاست، گفت: متأسفانه ایراد از بازرسین صنعت و معدن است که باید گزارش کار دهند، باید موجودی تمام کالاهای انبار را از دیروز احصاء می‌کردند که مدیر فروشگاه ادعا نکند و بگوید که جنس الان رسیده است.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ایراد اساسی از مجموعه صنعت و معدن و مجموعه‌ای است که باید نظارت کند.

از نکات قابل توجه در این بازدید دفاع جانانه مجموعه صنعت و معدن استان از فروشگاه احتکارکننده بود.