میز آرایش یکی از پرکاربرد­ترین و اغلب شلوغ­ترین میزهای خانه برای بعضی از خانم‌­ها است. مرتب بودن میز آرایش شما دسترسی به لوازم موردنیازتان را سریع‌­تر و راحت‌­تر می­‌کند و به‌علاوه میز آرایش مرتب شما جلوه بهتر و آراسته‌­تری به اتاق می‌­بخشد. بهترین راه برای مرتب ماندن میز آرایش این است که لوازمی را که مورداستفاده قرار می‌دهید دوباره به‌جای خودش برگردانید اما راه­‌های مختلف دیگری هم برای مرتب ماندن میز آرایش شما وجود دارد. پس بیاید باهم نگاهی به این ایده‌ها و راه‌حل‌ها بیندازیم.‌

1- کشوها

اگر میز آرایش شما کشو دارد بهترین کار قرار دادن بیش‌تر لوازم‌آرایشی، درون کشوهاست. برای این کار می‌توانید از ظرف‌ها، جعبه‌های کوچک و سایر لوازم طبقه‌بندی استفاده کرده و به کشوهای میز آرایشتان نظم دهید. اگر میز شما کشوهای زیادی دارد از هرکدام از کشوها برای قرار دادن لوازمی خاص استفاده کنید؛ مثلاً همه لاک‌های ناخن را در یک کشو قرار دهید. بعد از نظم دادن به کشوها می‌توانید سایر لوازم مانند عطرها و لوازم دیگر را روی میز آرایش مرتب کنید.

2- لیوان‌های مسی

یک‌راه حل جالب برای نظم دادن به میز آرایش استفاده از این لیوان‌های مسی است. لیوان‌های مسی یا لیوان‌های کوچکی از جنس‌های مشابه، وسیله مناسبی برای این کار هستند. می‌توانید برس‌­های آرایشی و لوازمی مانند آن را که پایه‌های بلندی دارند، درون این لیوان‌ها قرار داده و لیوان‌ها را بر روی دیوار نصب کنید. انجام این کار به شما امکان استفاده از حداکثر فضای روی میز برای قرار دادن سایر لوازم را می‌دهد.

3- تخته اسکیت

قفسه‌های معلقی که به سقف آویزان شده و یا بر روی دیوار قرار می‌گیرند بهترین گزینه‌ها برای اتاق‌های کوچکی هستند که جایی برای قرار دادن میز ندارند. برای تهیه این قفسه‌ها می‌توانید از تخته‌ای مثل یک اسکیت برد قدیمی استفاده کرده و آن را به‌صورت موردعلاقه خود درآورید.

4- شیرینی‌خوری

یک ظرف شیرینی‌خوری کوچک می‌تواند به شما در مرتب کردن بعضی لوازم روی میز کمک کند. می‌توانید یک ظرف شیرینی‌خوری کوچک به سلیقه خودتان تهیه‌کرده و آن روی میز آرایشتان قرار دهید تا از طبقات آن برای قرار دادن لوازمی مانند رژلب‌ها، لاک‌های ناخن و… استفاده کنید.

نکاتی که درچیدمان سیسمونی باید درنظر بگیرید
مشاهده

5- سبدهای حصیری

سبدهای حصیری سایزها و اشکال متفاوتی دارند و به‌آسانی می‌توان آن‌ها را تهیه کرد. می‌توانید برای هر وسیله که تعداد زیادی از آن رادارید، سبد جداگانه‌ای تهیه‌کرده و داخل و لبه‌های آن را با پارچه‌ها و روبان­های رنگی تزیین کنید. چیدن مرتب سبدها روی میز آرایش ظاهر آن را زیباتر می­‌کند.

6- جایی برای عطرها

اگر از آن دسته آدم‌هایی هستید که علاقه‌­ای به جمع‌کردن کلکسیون بزرگی از عطر دارید باید جای مناسبی برای آن‌ها پیدا کنید. چیدن تمام عطرها روی میز جلوه زیبایی ندارد و میز آرایش شمارا بیش‌ازاندازه شلوغ خواهد کرد. برای نظم دادن به عطرها می‌توانید قفسه کوچکی تهیه‌کرده و در کنار میز خود روی دیوار نصب کنید، عطرهای خود را درون قفسه بچینید و فراموش نکنید که بعد از هر بار استفاده عطر را به‌جای خودش برگردانید.

7- جداسازی

بعضی لوازم‌آرایش برای شما مصرف روزانه دارد ولی برخی از آن‌ها به‌ندرت و در مواردی خاص استفاده می‌شود. یکی از بهترین راه‌ها برای مرتب ماندن میز آرایش جدا کردن لوازمی است که هرروز مورداستفاده قرار می‌گیرد. شما می‌توانید این لوازم را از بقیه جدا کرده و درون یک جعبه حصیری در مکانی در دسترس‌تر مثل روی میز قرار دهید و بقیه لوازم را درون کشوها بچینید.