برای نشان دادن علاقه‌­تان به اطرافیان همیشه نیازی نیست به دنبال هدایا گران‌قیمت باشید. گاهی اوقات یک قلب کاغذی ساده هم می‌­تواند عشق و محبت شمارا به‌طرف مقابل منتقل کند؛ به‌ویژه اگر آن را با دست خودتان ساخته باشید. پس بی بهانه همین امروز یک کاغذ بردارید و برای ساختن این کاردستی آماده شوید. اوریگامی به شما کمک می­‌کند دیگران را خوشحال کنید.

مراحل ساخت کاردستی با کاغذ به شکل قلب

1-کاغذ مستطیل شکلی را انتخاب کنید. ابعاد مستطیل باید طوری باشد که وقتی آن را از وسط تا می­کنید دو مربع تشکیل شود. به‌عبارت‌دیگر مستطیل شامل دو مربع هم‌اندازه باشد.
۲- مطابق شکل دو گوشه پایینی هرکدام از مربع‌ها به سمت مرکز آورده و بر روی قطر نقطه‌چین شده شکل تا بزنید. به این ترتیب مثلثی تشکیل می­‌شود.
3- در این مرحله از ساخت کاردستی، کاغذ را برگردانید. سپس گوشه سمت راست مثلث را به سمت خط مرکزی آورده و آن را تا کنید. همین کار را برای سمت چپ هم انجام دهید.
4- نیمه بالایی کاغذ را پایین آورده و بر روی نقطه‌چین تا کنید. سپس کاغذ را به‌جای اولیه برگردانید تا فقط یک خط تا روی کاردستی ایجاد شود.
5-حالا دو گوشه بالایی کاغذ را به داخل فشار دهید و بعد بخش مرکزی را پایین بیاورید.
6- وقتی این شکل ایجاد شد یعنی تا اینجای کار درست پیش رفته‌­اید. وقت آن رسیده که دو گوشه مشخص‌شده بر روی شکل را به سمت پایین حرکت داده و بر روی خط نقطه‌چین تا بزنید.
7-در اینجا گوشه‌های نوک تیز بالایی را تا خط مشخص‌شده پایین آورده و تا کنید.
8-کاغذ را خوب فشار دهید تا خطوط تاشده تثبیت شوند. سپس کاغذ را برگردانید.
9- کاردستی کاغذی شما آماده است!

چند نکته برای ساخت قلب کاغذی

  •  برای حرفه‌­ای شدن در ساخت اوریگامی یا همان کاردستی کاغذی، توصیه می­‌شود که کاغذهای مخصوص اوریگامی را از فروشگاه­ ها تهیه کنید. این کاغذها در رنگ‌های مختلف بسته­‌بندی شده‌اند و تا کردن آن‌ها نسبت به کاغذ معمولی راحت‌تر است.
  • اگر در ساخت اوریگامی تجربه کافی ندارید بهتر است از نمونه­‌های ساده‌تر شروع کنید. در بسیاری از سایت­ های اینترنتی مراحل اجرای اوریگامی و کاردستی های کاغذی به‌صورت ویدئوهایی موجود است که دیدن آن‌ها به تازه‌کارها توصیه می­‌شود.
  • این کاردستی های زیبا برای تزئینات جشن تولد­ها هم مناسب هستند. علاوه بر این می‌­توانید تعدادی از این قلب­‌ها را در رنگ‌­های مختلف تهیه‌کرده و برای تزئین اتاق کودکان از آن‌ها استفاده کنید.
  • اگر می­‌خواهید قلب کاغذی را هدیه دهید یک پیشنهاد این است که از سیخ­‌های چوبی به‌عنوان دسته کمک بگیرید. این سیخ­‌ها را با چسب حرارتی به پایین قلب بچسبانید تا قلب دسته­‌دار داشته باشید.
  • بعد از ساخت قلب کاغذی می‌­بینید در وسط این کاردستی شیاری شبیه پاکت وجود دارد. درصورتی‌که می­‌خواهید هدیه شما رمانتیک­‌تر باشد شعر یا یادداشت زیبایی بنویسید و در این پاکت کوچک قرار دهید؛ بطوریکه بخشی از آن بیرون باشد و هدیه شما را جذاب­تر نشان دهد.
ساخت-قلب-کاغذی-اوریگامی
چیدمان سیسمونی باایده های بهاری
مشاهده