ایوب بهتاج، مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در مراسم افتتاحیه سی و سومین دوره تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری ایران-آذربایجان اظهار داشت: خوشحال هستم در سال 2018 که تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی جهان انتخاب شده، در این شهر میزبان شما هستیم.

وی افزود: ما با برگزاری تور آذربایجان اهداف ویژه‌ای را دنبال می‌کنیم. دولت و مردم با تمدن ایران با برگزاری این تور می‌خواهند علاقه‌مندی، دوستی و صلحی که بین مردم ایران و سایر کشورها وجود دارد را نشان دهند. همچنین می‌خواهیم سطح تفکر و بینش جامعه را نسبت به ورزش همگانی و المپیکی دوچرخه‌سواری ارتقا دهیم.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی ادامه داد: اعتقاد داریم با همگانی شدن دوچرخه‌سواری در کشورها مشکلات بسیاری مانند ترافیک، آلودگی هوا و مسائل زیست‌محیطی برطرف خواهد شد. تلاش می‌کنیم برای اولین بار در تبریز شعار “هر شهروند یک دوچرخه” را عملیاتی کرده و به جهان معرفی کنیم.

بهتاج در پایان گفت: آرزو دارم در 6 مرحله این تور، شاهد رقابتی سالم، بدون حادثه و خاطراتی خوب برای شما باشیم.

برگزاری تور ایران-آذربایجان مفهوم بزرگ و پر معنی دارد

در ادامه این مراسم، علیار راستگو، فرماندار تبریز با اشاره به برگزاری دوره‌های گذشته این تور اظهار داشت: در شرایط امروزی جهان به ویژه شرایطی که کشورهای همسایه ما دارند، برگزاری یک تور بین‌المللی در سطح استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل مفهومی بزرگ و پر معنی دارد که همان وجود امنیت بسیار بالا در این سه استان و جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: من خطابم به مهمانان خارجی است که هر زمان از شب در تبریز و شهرستان‌های ما خواستید جایی بروید، هیچ‌کس مانع شما نیست و امینت کامل در این استان و کشور برقرار است. دشمنان این مرزوبوم هر ازگاهی می‌خواهند مشکلاتی برای مردم ایران ایجاد کنند، اما با پاسخ محکم نیروهای نظامی کشور مواجه می‌شوند.

تاکید ایران، روسیه و ترکیه بر ادامه تلاش‌ها برای تثبیت اوضاع سوریه
مشاهده

فرماندار تبریز ادامه داد: هدف دوم این تور، پرداخت به موضوع گردشگری است. در سال 2018 تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای جهان اسلام انتخاب شده که توریسم ورزشی یکی از راه‌های معرفی پتانسیل این شهر است. برگزاری این تور نیز در همین راستا پیش‌بینی‌شده و در حال اجراست.

در حاشیه این مراسم، تیم‌ها و رکابزنان حاضر در مسابقات معرفی شدند.