فرهاد دلق‌پوش عصر امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار استان گیلان در رشت اظهار داشت: تاکنون 8 جلسه فنی کارگروه فنی تنظیم بازار استان برگزار شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با بیان اینکه تاکنون 3 جلسه در راستای مقابله با احتکار کالاهای اساسی مورد نیاز مردم برگزار شده است ابراز داشت: در حال حاضر مرغ منجد در سراسر استان گیلان توزیع شده است.

دلق‌پوش با بیان اینکه 18 تن گوشت قرمز در دو مرحله در سراسر استان گیلان توزیع شده است خاطرنشان کرد: در حال حاضر قیمت مرغ در سراسر استان گیلان به ثبات رسیده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای تنظیم بازار و تامین محصولات اساسی مورد نیاز مردم عنوان داشت: در حال حاضر 5 میلیون حلقه لاستیک در کشور نیاز داریم که تولید داخل کشور تنها یک میلیون حلقه است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با اشاره به کمبود دستمال کاغذی و پوشک در فروشگاه‌های سراسر کشور گفت: نیاز کشور به پوشک سالانه 112 هزار تن است که تولید ما در شش ماهه نخست سال 35 هزار تن است.

دلق‌پوش با اعلام اینکه میزان مراجعه به فروشگاه‌ها برای خرید کالاهای اساسی رو به فروکش کردن است خاطرنشان کرد: به تمام تولیدکنندگان اعلام کردیم تا موجودی انبارهای خود را وارد بازار کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گیلان نیز در این جلسه اظهار داشت: مواجهه با شکایات مردمی به‌دلیل گرانفروشی و مخدوش شدن قیمت مصرف‌کننده درج شده بر روی کالا از مواردی است که با آن مواجه هستیم.

منصور انصاری با اعلام اینکه بیش از 8 هزار و 800 پرونده در شش ماهه نخست امسال به تعزیرات حکومتی استان گیلان وارد شده است ابراز داشت: میزان محکومیت‌های مالی اعمال شده در شش ماهه نخست امسال 93 میلیارد ریال است.

استاندار لرستان:کالاهای اساسی مردم در بازار تأمین می‌شود/ برخورد قاطع با گران‌فروشان
مشاهده

وی با اشاره به آمار تخلفات اعلام شده به سازمان تعزیرات حکومتی استان گیلان خاطرنشان کرد: گران‌فروشی و مخدوش شدن قیمت درج شده بر روی کالا از جمله تخلفاتی است که در حوزه کالا و خدمات به این سازمان اعلام شده است.