آخرین جزئیات از وضعیت تامین اقلام مورد نیاز مردم در بازار استان مرکزی

محمدرضا حاجی‌پور عصر امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار با اشاره به ضرورت تامین اقلام مورد نیاز شهروندان اظهار داشت: در این جلسه، بحث تامین گوشت گرم و منجمد، مرغ گرم و منجمد در فروشگاه‌های رفاه و دیگر حوزه اصناف مطرح و در مورد بحث تامین  آن و ارائه شرایط مناسب در راستایی تامین اقلام مورد نیاز تصمیماتی گرفته شد.

وی افزود: در کنار این موضوع، در مورد تامین لاستیک مورد نیاز کامیون داران در شرایط کنونی هم مطرح شد که باتوجه به ضرورت تامین ارز مورد نیاز برای تامین اقلام مورد ثبت سفارش در حوزه وزارت صنعت، معدن و تجارت، مقررشد پیگیری‌های مناسبی در استانداری مرکزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در راستای اعلام مشکلات کامیون داران به بانک مرکزی و مجموعه وزارت صنعت،معدن و تجارت منعکس شود تا بتوانیم شرایط را در راستای تامین اقلام مورد نیاز کامیون داران و برطرف کردن موضوعات ایجاد کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با اشاره به تامین شیر مورد نیاز واحدهای فراوری و لبنی استان گفت: در این مورد جهاد کشاورزی موظف به تامین شیر موردنیاز و رعایت قیمت مصوب سازمان حمایت از مصرف کنندگان و ستاد تنظیم بازر است که اقدامات مناسب را انجام دهد.

حاجی‌پور با اشاره به اهداف ستاد تنظیم بازار استان مرکزی گفت: تلاش این ستاد در راستای تامین اقلام مورد نیاز شهروندان و رعایت قیمت‌های مصوب ستاد تنظیم بازار کشور و استان است،  تا با نظارت‌های لازم،  مردم در این زمینه هم دغدغه‌ای نداشته باشند.

مالک کلوب بروژ: قراردادهای بازیکنان را نشان دادیم/ بیات عامل انتقال کاوه رضایی بود
مشاهده

وی تصریح کرد: باتوجه به روند ذخیره سازی کشور و به ویژه تمهیدات مطرح شده در ستاد تنظیم بازار استان روند ذخیره‌سازی در استان مطلوب بوده و کمبود کالاهای اساسی را در کشور و استان نداریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با اشاره به شایعات موجود مبنی بر قحطی گفت: شایعات در فضای مجازی با ایجاد یک جو روانی منفی برای هجوم مردم به واحدهای صنفی و فروشگاه‌ها است که امری ناپسند است، باید همه مردم و شهروندان در کنار هم و تعامل مناسب‌تری برای تامین مایحتاج مورد نیاز خود اقدام کنند، باتوجه به این که جو روانی ایجاد شده توسط دشمنان که می‌تواند در این زمینه اثرگذار باشد باید گفت که مطمئنا هیچ مشکلی در مورد کالاهای اساسی استان و کشور نداریم.

حاجی‌پور اضافه کرد: از زمانی که سازمان صنعت، معدن و تجارت موظف به نظارت در روند بازار و فروش در واحدهای صنفی شد، با تلاش‌های شبانه‌روزی در اکیپ‌های بازرسی و کار سه شیف، همچنین سامانه 124 که آمادگی پذیرش شکایات مردمی و بررسی های نظارتی ، امیدواریم با توجه روندی که در مجموعه استان جریان دارد شاهد این باشیم که با همکاری مردم و مسئولان شاهد یک آرامش مناسب با رویکرد تعاملی در استان باشیم.

وی اضافه کرد:  فروشندگان حق افزایش قیمت بالاتر از آن چیزی که رو کالا درج شده است ندارند، علی‌رغم تاکیدات،  اگر بحث گران فروشی مطرح باشد، مردم حتما به سامانه 124 اعلام کنند تا کارشناسان سازمان مورد را بررسی و رسیدگی کنند.