لباس های مناسب تابستان, بهترین جنس لباس های تابستانه

پارچه‌ نخی از مناسب ترین پارچه ها در آب و هوای گرم و خشک و رطوبتی به شمار می رود

 

لباس مناسب در روزهای گرم تابستان چه ویژگی هایی دارد؟

در روزهای گرم تابستان همه به فکر پوشیدن لباس هایی هستند که باعث شود کمتر عرق بریزند و در اصطلاح لباس خنک تری بپوشند. به همین بهانه ویژگی هایی که باید در پوشیدن لباس های تابستانی رعایت کنید را معرفی می نماییم.

 

لباس تابستانی خنک برای تابستان

معمولا بهترین و مناسب‌ترین گزینه برای فصل گرما، انتخاب لباس با پارچه ای است که هوا از داخل آن براحتی عبور کند. علاوه بر این، الیاف طبیعی نسبت به الیاف مصنوعی اولویت دارند زیرا الیاف مصنوعی از موادشیمیایی تشکیل می‌شود و ممکن است حساسیت های پوستی در افراد مستعد ایجاد کند. برای انتخاب بهتر، باید به دنبال الیاف سبک وزن باشید.

 

لباس نخی مناسب فصل تابستان

پارچه‌ نخی از مناسب ترین پارچه ها در آب و هوای گرم و خشک و رطوبتی به شمار می رود؛ به همین دلیل از پرطرفدارترین الیاف در دنیا بویژه در فصل تابستان است. این الیاف که از گیاهان مشتق شده‌ است، قدرت جذب بالایی دارند و به راحتی هوا از بین الیاف آن عبور می کند.

 

این پارچه ها دوام بالایی داشته، شست‌وشوی آن راحت، جنس آن نرم و ضد حساسیت است و بسرعت خشک می‌شود. پارچه های کتانی، مناسب برای مرد و زن است و برای لباس های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. پارچه های پنبه ای برای لباس های سبک، پیراهن و دامن گزینه مناسبی است.

قبل از جراحی سینه این مطلب را بخوانید
مشاهده

 

پارچه‌ های کتان برای روزهای گرم سال

پارچه های کتان هم گزینه مناسبی برای کنار آمدن با گرمای تابستان است. این الیاف که از گیاه کتان تولید می شود، علاوه بر این که به شما احساس خنکی می دهد، عرق بدن را نیز جذب می‌کند. بهترین پارچه های کتان در ایرلند و ایتالیا تولید می شود.

 

مواد کتان کشسانی کمی دارند و به دلیل بادوام بودن، گردش هوا در آن، مقاومت در برابر آسیب، ضدحساسیت، خشک شدن سریع و محکم بودن الیاف نخی، گزینه مناسبی برای روزهای گرم سال محسوب می‌شود.

 

از برجسته ترین مزایای پارچه های کتان، جذب فوق العاده تعریق است. با این اوصاف پارچه های کتان براحتی چروکیده می‌شوند؛ اما به مرور زمان، چین و چروک‌ها کمتر و با شستن نرم تر می شوند. برای مقاوم تر کردن الیاف پارچه های کتان در مقابل چین و چروک، بهتر است از آن در ترکیب با پارچه های نخی استفاده کرد.

 

قوانین لباس پوشیدن در تابستان

معمولا وقتی به دنبال خرید لباسی تابستانه هستید، باید معیارهایی را مدنظر قرار دهید تا در آن راحت باشید.

 

کیفیت پارچه لباس تابستانی

کیفیت پارچه به کار رفته در لباس، حرف اول را می‌زند. الیاف طبیعی همیشه بهتر از مصنوعی است؛ زیرا به پوست امکان تنفس می‌دهد، گرما را دور می‌کند و بافتی نرم‌تر دارد. در مقابل، مواد مصنوعی هرگز خنک‌کننده نیست.

 

رنگ مناسب برای لباس تابستان

معمولا افراد باتوجه به علاقه و رنگ پوستی که دارند، رنگ لباس خود را انتخاب می کنند. اما در این میان، رنگ‌های روشن‌ برای تابستان، از آنجا که نور خورشید را بهتر منعکس می‌کنند، مناسبت تر است.

فوت و فن آرایش صورت را یاد بگیرید
مشاهده

 

وزن مناسب برای لباس تابستانی

هرچه لباسی که برای تابستان می خرید سبک تر باشد، بهتر است. لباس ها با پارچه های سنگین حتی اگر از الیاف طبیعی تولید شده باشد، باعث تعریق بیشتر می‌شود. بنابراین به دنبال لباس هایی باشید که وزن آنها بیشتر از صد گرم نباشد.

 

عبور هوا در لباس تابستانی به راحتی صورت گیرد

بافت پارچه را هنگام خرید کنترل کنید. لباس هایی که گردش هوای خوبی داشته باشد معمولا از نخ هایی با جنس خوب و بافتی شل دار‌د.