ایده عکس ماهگرد نوزاد علاوه بر اینکه به خلاقیت و امکانات هر کسی بستگی دارد، شامل بعضی موارد کلی هم هست که اغلب مادرها می‌توانند از پس آن‌ها بربیایند. در این مقاله تعدادی از رایج‌ترین‌های عکس خانگی نوزاد را به شما معرفی می‌کنیم تا هر وقت خواستید ماهگرد بگیرید، بتوانید از آن‌ها استفاده کنید.

ایده عکس ماهگرد نوزاد با سونوگرافی!

اغلب مادرها، عکس‌های سونوگرافی فرزندشان را نگه می‌دارند. اگر شما هم جزو این دسته مادرها هستید، برای ماهگرد نوزادتان این عکس‌ها را به شکل عدد ماهگرد، کنار هم بنشانید، نوزادتان را کنار این عدد بخوابانید و عکس بگیرید.

بازی با لباس‌های نوزاد

یکی از کارهایی که خیلی از مادران برای ایده عکس ماهگرد نوزاد سراغ آن می‌روند، استفاده از پارچه و لباس است. می‌توانید از لباس‌های رنگی نوزادتان یا اولین لباسی که به او پوشاندید برای درست کردن شکل عدد ماهگردش استفاده کنید. نتیجه چیزی شبیه تصاویر زیر می‌شود.

عدد به حروف!

فرض کنید فرزندتان یک ماهه است و می‌خواهید برایش ماهگرد بگیرید. یکی از کارهایی که می‌توانید انجام دهید، سفارش استندهای عدد «یک» است که به حروف نوشته شده‌اند و از هم جدا هستند؛ به عبارت دیگر یک استند حرف «ی» و یک استند حرف «ک» را تهیه کنید که در کنار هم «یک» را تشکیل می‌دهند. می‌توانید سراغ استند انگلیسی هم بروید و حروف One را تهیه کنید. از فرزندتان در کنار هر حرف یک عکس جداگانه بگیرید و عکس‌ها را در یک قاب کنار هم انجام دهید. قاعدتاً این کار را برای ماه‌های دیگر هم می‌توانید انجام دهید.

باغی از میوه‌های عددی

یکی دیگر از زیرمجموعه‌های ایده عکس ماهگرد نوزاد ، استفاده از میوه‌های ماهی است که قرار است ماهگرد او را جشن بگیرید. برای مثال اگر ماهگرد او در آبان است، می‌توانید با انار یا خرمالو شکل عدد ماهگرد را بسازید. مزیت این کار این است که حال و هوای فصل‌ها و ماه‌ها را به عکس‌ها انتقال می‌دهد.

جدول بازی با نوزاد

یکی از ایده‌های بامزه‌ای که می‌توانید سراغش بروید، تهیه جدولی است که روی آن از یک تا 11 نوشته شده باشد. این جدول ممکن است روی پارچه چاپ شود یا روی یک تخته سیاه نوشته شود یا هر جای دیگری که شما دوست دارید. می‌توانید فرزندتان را کنار این جدول قرار دهید و دور عدد ماهگرد او خط بکشید. حتی می‌توانید روی 11 کارت رنگارنگ و متنوع، اعداد یک تا 11 را بنویسید، آن‌ها روی طناب آویزان کنید و فرزندتان را هر ماه زیر عدد ماهگردش قرار دهید و عکس بگیرید.

عکاسی با برگ‌ها

عکاسی با برگ‌ها نمونه ساده‌ای برای ایده عکس ماهگرد به حساب می‌آید؛ اما ما از هر چیزی که پای طبیعت را به عکس‌ها باز کند، استقبال می‌کنیم. ساختن شکل عدد ماه تولد با استفاده از برگ‌هایی که روی زمین ریخته‌اند، کاری است که بعضی از مادران انجام می‌دهند.

گل‌باران کردن عکس

به عنوان ایده عکس ماهگرد نوزاد ، می‌توانید هر ماه با تعدادی گل تازه، رنگارنگ و زیبا شکل اعداد را درست کنید و نوزاد را کنارشان قرار دهید و عکس بگیرید. این عکس‌ها می‌توانند در پایان سال اول کنار هم قرار بگیرند و یک قاب جذاب را تشکیل دهند.

استفاده از فتوشاپ برای عکس‌ها

بعضی از مامان و باباها هم خلاقیتشان بیشتر از بقیه است. برای مثال ممکن است روی زمین وسایل آشپزی بچینند و سر فرزندشان کلاه آشپزی بگذارند و بعد از گرفتن چند عکس بامزه، عبارت دو ماهه یا سه ماهه را با استفاده از فتوشاپ پایین عکس قرار دهند. این‌طوری یک مجموعه جالب به دست می‌آورند که هر ماه از یکی از استعدادهای فرزندشان رونمایی کرده است!

مدل لباس بارداری تابستانی
مشاهده