کاداستر اراضی کشاورزی استان تهران در کشور دارای بیشترین پیشرفت فیزیکی است

کریم ذوالفقاری عصر امروز در جلسه شورای اداری استان تهران با اشاره به میزان قانونی ایجاد خانه کارگری در زمین‌های کشاورزی اظهار داشت: در زمین‌های نیم هکتار و زیر آن 40 متر، از نیم هکتار تا یک هکتار 60 متر  و از یک هکتار به بالا 80 متر ایجاد خانه کارگری به صورت قانونی برای کشاورزان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: اما متأسفانه برخی از این امکان قانونی سوء‌استفاده می‌کنند که البته این امر به معنای کاهش سطح باغات در شهرستان دماوند نیست همچنان‌که طبق آمار صورت گرفته در سال 70 ، 14 هزار هکتار سطح باغات در دماوند بود که اکنون نیز همین مقدار زمین زیر کشت محصولات باغی قرار دارد.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان تهران تصریح کرد: در شمیرانات 167 مورد ویلای غیرمجاز تخریب شده که با پیگیری‌های صورت گرفته امسال نیز 1100 مورد ویلای غیرمجاز تخریب شده است؛ اما تا زمانی که راه‌حل جدی برای برطرف کردن این مشکل اندیشیده نشود موضوع قابل کنترل نیست.

ذوالفقاری همچنین تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی و سازمان میراث فرهنگی مکلف هستند در عرصه های ملی اقدام کنند، مرجع صدور پروانه و تغییر کاربری ما هستیم نباید به خاطر یک مشکل، باغداران و کشاورزان بامشکلات زیادی مواجه شوند.

وی سپس با اشاره به اجرای کاداستر اراضی کشاورزی گفت: تا یک سال آینده کاداستر اراضی کشاورزی تعیین تکلیف می‌شود اکنون پیشرفت فیزیکی ثبت در سامانه کاداستر 30 درصد است اما تقاضا دارم که نامه‌ای برای همه فرمانداران ارسال شود تا برای اجرای کامل این طرح به کمک ما بیاند.

فوتبال جهان| کارلو آنچلوتی: انتظار هر چیزی را داشتم جز پیشنهاد سرمربیگری ناپولی
مشاهده

مدیرکل جهاد کشاورزی استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: در برخی از شهرستان‌ها کشاورزان ساکن نیستند و اطلاعاتی در مورد آن‌ها وجود ندارد البته کاداستر اراضی کشاورزی استان تهران در کشور دارای بیشترین پیشرفت فیزیکی است.