نستهن مقدم عصر امروز در آئین بزرگداشت روز آتش نشان در یاسوج اظهار داشت: بسیاری از نیروهای عملیاتی-ستادی آتش نشانی‌ شهرداری‌های 17 گانه این استان به صورت شرکتی-قراردادی مشغول فعالیت بوده که به نوعی مورد کم لطفی و بی مهری قرار گرفته‌اند.

شهردار یاسوج با اشاره به اینکه آتش نشانان با کم ترین امکانات و تجهیزات با هدف کمک به هم نوعان، جان خود را به خطر می‌اندازند، عنوان کرد: برای خرید تجهیزات آتش نشانی یاسوج و تامین رفاه نسبی آتش نشانان از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنم.

مقدم با تاکید بر اینکه هیچ گونه کم لطفی به جامعه اتش نشان پذیرفتنی نیست، ابراز کرد: به طور مثال اگر هم اکنون حادثه‌ای در گوشه‌ای از این شهر اتفاق بیفتد آتش نشانان با جان دل خود را می‌رسانند ولی مسئولان از جای خود شاید تکان نخورند.

وی بیان کرد: سابقه تاسیس اولین آتش نشانی در کشور مربوط به بیش از 150 سال پیش و در شهر تبریز بوده و در مرکز کشور سابقه نزدیک به 100 سال دارد که بنا به ضرورت امروزی، تاسیس این سازمان در تمامی شهرها و حتی دیگر مناطق ضرورت دارد.

مقدم با اشاره به اینکه ایمنی مصونیت در قبال حوادث است، ادامه داد: برای حوادث غیر قابل پیش بینی باید از قبل چاره اندیشی کرد زیرا در صورت وقوع فاجعه دیگر پشیمانی سودی ندارد و راه به جایی نمی‌برد.

وی تصریح کرد: عشق در کار آتش نشانان تمامی شهرهای 17 گانه استان کهگیلویه و بویراحمد آمیخته است به گونه‌ای که با وجود نیروی شرکتی و قراردادی بودن تاکنون یک عملیات را معطل نگذاشته‌اند.

بوشهر|پرنده شکاری «بحری» در شهرستان عسلویه کشف شد
مشاهده

مقدم خواستار ابلاغ بخشنامه‌ای توسط متولیان امر در زمینه تایید سازمان  آتش نشانی برای صلاحیت طرح‌های ایمین شد و افزود: اتش نشانی‌ها نسبت به آموزش حین خدمت نیروهای خود در زمینه‌های مختلف و آمادگی جسمانی آنان اهتمام جدی داشته باشند.

وی تاکید کرد: قبل از وقوع حادثه باید در زمینه تامین تجهیزات و امکانات لازم تدبیری کنیم زیرا بعد از وقوع دنبال مقصر گشتن هیج کمکی نمی‌کند و باید بدانیم در صورت وقوع هر اتفاقی آتش نشان در کمترین زمان ممکن به محل می‌رسد ولی در نهایت امکانات موجود تعیین کننده است.