اگر می خواهید در روزهای گرم فصل تابستان علاوه بر ظاهری شیک و آراسته،همواره احساس راحتی و خنکی را تجربه نمایید، این مطلب می تواند یک راهنمای انتخاب لباس مناسب خانم ها به ویژه در تابستان باشد. آیا میدانید بهترین لباس مناسب خانم ها برای تابستان چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ یا در هنگام خرید لباس های زنانه تابستانی به چه نکاتی باید توجه کنید؟

روز های گرم تابستان،خود چالشی برای لباس پوشیدن است. این چالش بیشتر برای خانم‌هایی است که در طول روز بیرون از خانه به سر می‌برند، از این رو باید در سبک لباس پوشیدن خود تغییراتی دهند. اگر شما هم می‎خواهید روزهای گرم تابستان را ساده ‎تر پشت سر بگذارید و تا حد ممکن از گرما و عرق کردن به دور باشید، به نکاتی که  در مورد  بهترین لباس مناسب خانم ها برای تابستان برایتان آورده‌ایم، توجه کنیم.

راهنمای انتخاب لباس مناسب خانم ها در تابستان

برخی از لباس ها و اکسسوری ها هستند که برای فصل تابستان طراحی شده اند.علاوه بر آن بسیار کاربردی اند و بالاتر از همه هیچگاه از مد نمی افتند، بنابراین شما باید آنها را در کمد لباس های خود جای دهید.

ویژگی های انتخاب بهترین لباس مناسب خانم ها برای تابستان :

لباس های نخی ، پنبه ای و کتانی با رنگ روشن و گشاد بهترین انتخاب برای فصل گرما هستند. پوشیدن لباس تنگ و پلاستیکی در فصل تابستان فرد را در معرض انواع بیماری‌های میکروبی و قارچی قرار می‌دهد، به خصوص کودکان و افراد مسن را که پوست حساسی دارند.

با پوشیدن لباس مناسب و گشاد از جنس کتان و پنبه، استفاده از کلاه، چتر و عینک آفتابی استاندارد، مصرف آب به میزان مورد نیاز بدن و اجتناب از قرار گرفتن در برابر نور خورشید در ساعات گرم روز یعنی از ساعت 11 صبح تا 3 بعدازظهر می‌توان از اثرات کوتاه مدت آفتاب سوختگی در فصل تابستان جلوگیری کرد.

کیفیت پارچه و جنس لباس زنانه تابستانی

کیفیت پارچه به کار رفته در لباس زنانه تابستانی ، حرف اول را می‌زند. الیاف طبیعی همیشه بهتر از مصنوعی است. زیرا به پوست امکان تنفس می‌دهد، گرما را دور می‌کند و بافتی نرم‌ تر دارد. در مقابل، مواد مصنوعی هرگز خنک‌ کننده نیست.

پارچه هاي نخی، پنبه‎ای، لينن، گاباردين و ابريشم نازک مناسب اين فصل هستند و پوست در مجاورت آنها احساس خنكی می‌كند. پوست در كنار ابريشم به اندازه لينن اجازه تنفس ندارد، اما اگر از چروک شدن لباس‌های لينن خسته شده‎ايد، مخلوط لينن و ابريشم مصنوعي یا ریون را امتحان كنيد. مخلوط ۷۰ در صد نخ و ۳۰ درصد نايلون يا پارچه‌های صددرصد پلی استر هم برای تابستان مناسب هستند.

چنين پارچه هايی ميليون‎ها منفذ ريز در خود دارند و هوا را كاملاً از خود عبور می‎دهند. به اين ترتيب با وزيدن كوچک ‌ترين نسيمی دمای بدن كاهش می‌يابد. پارچه هايی مثل تريكو يا جين هم كه در سراسر سال به كار می‌روند برای تابستان مناسبند به شرط آن که ضخامت آنها را نسبت به پاييز و زمستان كمتر انتخاب كنيد.

چه وقتی چی بپوشیم؟
مشاهده

رنگ لباس مناسب زنانه

رنگ لباس مناسب خانم ها

معمولا افراد باتوجه به علاقه و رنگ پوستی که دارند، رنگ لباس خود را انتخاب می کنند.از آنجا که شما چند لایه لباس، از تی‌شرت گرفته تا مانتو و شلوار، روی هم می‌پوشید، بهتر است که تمام آنها را به رنگ‌های روشن انتخاب کنید. رنگ های روشن نور خوشید را منعکس می‌کنند، از این رو شما گرما را کمتر احساس خواهید کرد. رنگ‌هاس سفيد، شيرس، كرم، بژ و نخودس در تابستان به خنک ماندن بدن كمک کرده و بهترین انتخاب برای شما خواهند بود.

وزن مناسب برای لباس های زنانه تابستانی

هرچه لباسی که برای تابستان می خرید سبک تر باشد، بهتر است. لباس ها با پارچه های سنگین حتی اگر از الیاف طبیعی تولید شده باشد، باعث تعریق بیشتر می‌شود. بنابراین به دنبال لباس هایی باشید که وزن آنها بیشتر از صد گرم نباشد.

عبور هوا در لباس تابستانی به راحتی صورت گیرد

بافت پارچه را هنگام خرید کنترل کنید. لباس هایی که گردش هوای خوبی داشته باشد معمولا از نخ هایی با جنس خوب و بافتی شل دار‌د. پارچه‌ نخی از مناسب ترین پارچه ها در آب و هوای گرم و خشک و رطوبتی به شمار می رود؛ به همین دلیل از پرطرفدارترین الیاف در دنیا بویژه در فصل تابستان است. این الیاف که از گیاهان مشتق شده‌ است.

بهترین لباس مناسب خانم ها برای تابستان

برای انتخاب لباس مناسب خانم ها در این فصل گرم و زیبای تابستان به پیشنهادهای زیر برای خرید  لباس های زنانه تابستانی توجه نمایید :

مانتوهای گشاد بپوشید

یک مانتوی تابستانی چه ویژگی‎های باید داشته باشد؟ مانتویی برای این فصل مناسب است که سبک، گشاد و در رنگ‌های روشن باشد. به عنوان مثال پانچو مدلی است که در تابستان روانه بازار می‌شود. این مانتو در قسمت زیر بغل گشاد بوده، از این رو از تعریق شما و احساس گرما جلوگیری می کند.

مانتوهای نخی و گشاد

از پیراهن برای زیر مانتو استفاده کنید

از آنجا که پوشیدن شلوارهای تنگ به همراه بلوز در زیر مانتو سخت است، شما می ‎توانید به جای شلوار، از پیراهن‎های بلندی که تا روی کفشتان را می‎پوشاند، استفاده کنید. این استایل، یکی از محبوب ‎ترین ترندهای تابستان امسال است. سعی کنید که مانتو و پیراهنی که زیر آن به تن می‎کنید، با هم هماهنگی داشته باشد. البته جامپ سوئیت هم از دیگر گزینه‌هایی است که می توانید آن را جایگزین پیراهن کنید.

ویژگی های لباس خانم ها در تابستان - پیراهن های نخی

پیراهن سفید

در انتخاب لباس های زنانه تابستانی ،همانطور که برای تیپ اسپورت تان به یک تی شرت سفید نیاز دارید، باید یک پیراهن سفید هم برای موقعیت های رسمی خود داشته باشید. شما می توانید این مدل لباس را با دامن، شلوار جین یا هر مدل لباس دیگری که خواستید، بپوشید. رنگ سفید پیراهن تان، به دلیل خنثی بودن، با هر رنگ لباسی به زیبایی ست می شود.

ماسک مو خانگی با ماست
مشاهده

بعلاوه در فصل تابستان، پوشیدن پیراهن نخی گشاد در منزل، حسابی شما را خنک می‌کند. فراموش نکنید که به سراغ پارچه‌ های شاد با نقش گل‌ها و یا طرح‌های هندسی رنگارنگ بروید که برای این فصل مناسب‌ترند. رنگ‌های زرد، صورتی و نارنجی و حتی فسفری جلوه تابستانی به شما در منزل می‌بخشند. یقه گرد ساده و یقه هفت برای لباس های تابستانی مناسب‌اند.

تی شرت سفید

شاید تی شرت سفید، بهترین لباس کمد لباس هایتان نباشد، اما مطمئنا یکی از پرکاربردترین ها خواهد بود. شما می توانید به همراه تی شرت سفید، هر مدل و رنگ لباسی را که دوست دارید، از شلوار جین گرفته تا دامن کوتاه و بلند طرحدار یا ساده و خال خالی… به راحتی ست کنید.

تی شرت سفید برای فصل گرم

شلوار جین گشاد

هر چقدر هم که شلوار پایتان نازک و نخی باشد، باز در صورت تنگ بودن، شما را در گرما کلافه خواهد کرد. از این رو بهتر است که برای تابستان به سراغ شلوارهای گشاد بروید. خوبی این مدل شلوار آن است که می توانید آن را هم با مانتوهای کوتاه و هم با مانتوهای بلند ست کنید.

شاید پوشیدن شلوار جین در فصلی چون تابستان برای شما طاقت فرسا باشد اما آیا تا به حال به شلوار جین های گشاد فکر کرده اید؟ این مدل جین ها نه تنها راحت و خنک اند، بلکه بسیار هم شیک و روی مد می باشند. فقط هنگام خرید آن حواس تان باشد که رنگ های روشن را انتخاب کنید.

دامن روی زانو ؛ بهترین لباس مناسب خانم ها برای تابستان

یکی دیگر از لباس هایی که حتما باید در طول تابستان در کمد لباس های خود داشته باشید، دامن روی زانو است. شاید فکر کنید که دامن را تنها در خانه می توان به تن کرد، اما این مدل لباس گزینه خوبی برای زیر مانتوی شما هم می‎تواند باشد. البته به جنس و قد دامنتان هم دقت کنید. قد دامنتان باید تا روی مچ پا و جنس آن باید نازک و خنک باشد. البته این استایل رسمی نبوده و برای موقعیت ‎های کژوال و گشت و گذارهای روزانه مناسب است.

دامن روی زانو

کفش پاشنه بلند و تخت تابستانی

هیچکس پاهای عرق کرده را دوست ندارد، از این رو بهتر است که بجز صندل، یک جفت کفش پاشنه بلند تابستانه نیز در کلکسیون کفش هایتان داشته باشید. این مدل کفش ها نه تنها پاهای شما را خنک نگه می دارند، بلکه شما را نیز کشیده تر و به تبع قد بلندتر نشان خواهد داد.

اشتباهات لباس پوشیدن آقایان قد کوتاه
مشاهده

کفش های تخت یکی از محبوب ترین انتخاب ها برای فصلی چون تابستان می باشند. مدل های مختلفی از کفش های تخت وجود دارند که مدل بالت یکی از بهترین گزینه هاست. این کفش ها نه تنها راحت اند بلکه به سادگی با شلوار جین، پیراهن یا دامن نیز ست می شوند. خوبی این کفش ها آن است که در طرح ها و رنگ های مختلفی روانه بازار شده اند و شما می توانید با توجه به سلیقه تان یکی را انتخاب کنید.

البته همانطور که می دانید کفش های اسنیکر سفید، به دلیل سادگی طرح هایی که دارند، هیچ گاه از مد نمی افتند. پس شما نیز زمانی که نمی دانید با تیپ اسپرت تان چه کفشی به پا کنید، این مدل اسنیکر بهترین انتخاب برایتان خواهد بود.

کیف دستی بزرگ

تابستان فصلی ست که شما بیش از همیشه به خیابان ها و گشت و گزار می روید، از این رو به کیفی راحت و جادار نیاز دارید تا وسایل تان را داخل آن قرار دهید و با خیال راحت، بچرخید. وسایلی چون کیف، بطری آب معدنی، عینک، کرم ضد آفتاب، گوشی و… که باید در چنین فصلی دم دستان باشد را به راحتی در این کیف جای دهید و از گردش تان لذت ببرید.

شال‌ها و روسری‌های فصل گرم :

برای داشتن بهترین انتخاب در لباس های زنانه تابستانی به خرید شال و روسری های خود توجه کنید. در این فصل باید روسری‌های شرمن، ابریشمی و لیز را کنار بگذارید و به سراغ شال‌ها و روسری‌های نخی بروید. تنوع رنگ این شال‌ها و روسری‌ها در تابستان فوق‌العاده است.

عینک آفتابی باکیفیت

برای کامل کردن تیپ تان، هیچ چیز بهتر از یک عینک آفتابی نیست. از آنجا که این اکسسوری اولین چیزی ست که به چشم می آید، بهتر است که خساست را کنار گذاشته و عینکی با کیفیت و بادوام بخرید. مدل های مختلفی از عینک آفتابی، از مدل گربه ای گرفته تا ویفر و… وجود دارد که شما می توانید با توجه به فرم صورت تان بهترین مدل را انتخاب کنید.

کلاه حصیری

در تابستان خلاص شدن از آفتاب سوزان کار ساده ای نیست. اما اگر می خواهید که پوستی سالم و روشن داشته باشید، حتما به فکر یک کلاه برای خود باشید. کلاه های حصیری یکی از محبوب ترین مدل کلاههای تابستانه هستند. این مدل برای روزهایی که به کنار ساحل می روید یا می خواهید در محیطی باز بنشینید و از طبیعت لذت ببرید، مناسب است.

در این مقاله به بررسی بهترین لباس مناسب خانم ها برای تابستان پرداختیم.امیدواریم پس از مطالعه این مقاله بتوانید با انتخاب بهترین لباس ها از تابستان خود لذت ببرید. برای مطالعه سایر مقالات ما به مجله اینترنتی بازدید ایده مراجعه نمایید.