یشتر خانم‌ها پوشیدن لباس بارداری را از 3 ماهه دوم بارداری‌شان شروع می‌کنند و این روند معمولا تا چند هفته بعد از زایمان نیز ادامه دارد. در واقع در حدود 6 ماه باید لباس‌ های نه چندان متنوع بپوشند که این کار برای اکثر خانم ها ناخوشایند بنظر می‌رسد چون مایلند حتی در دوران بارداری نیز خوش لباس باقی بمانند. از طرف دیگر هیچ خانمی هم علاقه ندارد هزینه‌ خیلی زیادی را صرف لباسی کند که تنها کمتر از یک سال می‌تواند آن را بپوشد. اما نگران نباشید راهکارهایی وجود دارد که به طور همزمان هم هزینه و هم استرس‌های ناشی از خرید لباس‌های بارداری را کاهش می‌دهد.

  • به کمدتان نگاهی دوباره بیاندازید

کمد لباستان را برای پیدا کردن لباس‌های گشاد دوباره بگردید. حتما لباس‌هایی مانند دامن شلواری، پیراهن‌های گشاد، شلوارهای کمرکشی و لباس هایی که مدل جذب ندارند و از زیر سینه گشاد می‌شوند، پیدا می‌کنید که مناسب این دوران باشند. برای مثال می توانید روی تاپ خود از پیراهن‌های دکمه‌دار استفاده کنید و وقتی شکمتان بزرگ شد دکمه‌های انتهایی را باز بگذارید.

  • به کمد لباس همسرتان نیز سر بزنید

یکی از ارزان‌ترین روش ها برای انتخاب لباس بارداری، پیراهن‌های دکمه‌دار مردانه است. می‌توانید یک تی‌شرت بپوشید و دکمه‌های پیراهن را باز بگذارید. در این حالت چیزی شبیه یک کت جلو باز خواهید داشت. به علاوه می‌توانید با یک بند جلوی آن را ببندید. شلوارک و زیر پیراهنی‌های مردانه نیز انتخاب‌های مناسبی به عنوان لباس‌های راحتی هستند.

  • از جنس‌های کشی استفاده کنید

روش دیگری که می‌توانید به کار ببرید این است که کش مو یا هر کش محکم دیگری را از سوراخ دکمه شلوار رد کنید و به دور دکمه بیاندازید. با این ترفند می‌توانید تا زمانی که چاق‌تر نشده‌اید از شلوارهای همیشگی‌تان استفاده کنید. بعد از آن نیز می‌توانید از کمرهای کشی یا پارچه‌های کشی پهن که روی شکم قرار می گیرند و شلوار را بدون نیاز به بستن دکمه و زیپ بالا نگه می‌دارند، استفاده کنید.

ست کردن کوسن با مبل
مشاهده

  • از دوستتان قرض بگیرید

    احتمال دارد در اطرافیان نزدیک شما فردی باشد که به تازگی دوران بارداری خود را پشت سر گذاشته و تعدادی لباس مناسب این دوران دارد که دیگر برایش قابل استفاده نیستند. اگر با این آدم‌ها تعارف ندارید و از اینکه لباس شخص دیگری را بپوشید بدتان نمی‌آید از آن‌ها بخواهید به جای اینکه لباسشان را بدون استفاده بگذارند آن را به شما بدهند. همیشه یادتان باشد این لباس‌ها را فقط قراراست چند ماه بپوشید. پس سخت نگیرید.

  • خلاقیت به خرج دهید

اغلب تنها قسمتی از شلوار که بر روی شکم قرار می‌گیرد تنگ می‌شود. اگر مادر هنرمندی هستید و کمی خلاقیت دارید می‌توانید به قسمت کمر شلوارتان پارچه‌ای کشی بدوزید و شلواری مثل شلوارهای بارداری که در مغازه ها به فروش می رسد برای خود داشته باشید. لازم نیست شلوارتان نو باشد جین‌هایی که بیشتر پوشیده‌اید گزینه مناسب‌تری است.

  • به ارزان‌فروش‌ها سر بزنید

یکی دیگر از روش‌های صرفه‌جویی این است که به مغازه‌هایی که همیشه حراجی دارند یا محصولات‌شان ارزان‌تر از فروشگاه‌های دیگر هستند، سر بزنید. زمانی که در حال خرید هستید این قانون را در ذهن داشته باشید: من نمی‌خواهم از این لباس‌ها برای مدت طولانی استفاده کنم. تنها چند ماه! به‌علاوه سر زدن به اینجور مغازه‌ها شما را با مادران باردار دیگر آشنا می‌کند که استفاده از پیشنهاداتشان خالی از لطف نیست.

  • به گروه‌های بارداری بپیوندید

یک پیشنهاد دیگر این است که با مادرهای عضو نی‌نی سایت همراه شوید و از آن‌ها کمک بگیرید. ممکن است بسیاری از مادرها پیشنهادات جالب‌تری برای شما داشته یا از حراج‌های خوب با ‌خبر باشند.

  • خودتان بدوزید

برخی از لباس‌های بارداری، خیلی ساده هستند، چون برش خاصی ندارند و می‌توان راحت آن‌ها را دوخت. اگر خودتان یا یکی از نزدیکانتتان در خیاطی سررشته‌ای دارد، می‌توانید از پارچه‌های موردعلاقه‌تان استفاده کنید و لباس‌های راحتی بدوزید که چندان هم پایتان آب نمی‌خورد.

در آخر اینکه علاوه بر راهکارهای گفته شده به شما پیشنهاد می‌کنیم در دوران بارداری لباس‌هایی بپوشید که در آن احساس راحتی می‌کنید، چون بارداری یکی از دوره‌های مهم زندگی است که باید نسبت به خودتان، اندام و اتفاقاتی که در درون شما می‌افتد حس خوشایندی داشته باشید و از آن لذت ببرید.

کرم دست خانگی برای مادرها
مشاهده