سفید از آن رنگ‌هایی است که با همه‌ رنگ‌ها به‌راحتی ست می‌شود و معمولاً هر خانمی وجود کتانی سفید را کنار بقیه لباس‌هایش ضروری احساس می‌کند؛ کفشی که برای شیک به نظر رسیدن باید همیشه تمیز و سفید باقی بماند، اما چطور؟
مشکل رنگ سفید این است که به‌سرعت کثیف می‌شود، مشکلی که خانم‌ها را برای انتخاب این رنگ کفش مردد می‌کند. آن‌هم در این زندگی شهری که هرروز مجبور هستیم در جاهای شلوغ و پررفت‌وآمد تردد کنیم و بارها شده که کفشمان را هم لگد کرده‌اند. باوجود این نگران نباشید؛ هر کاری چاره‌ای دارد. 8 راهکاری که در ادامه خواهیم گفت کمکتان می‌کند بدانید نگهداری از کتانی سفید و تمیز ماندنش رؤیا نیست و می‌توانید این رنگ کفش را در اولویت فهرست خریدتان قرار دهید.

1. لاک ناخن سفید را به همراه داشته باشید!

در حال قدم زدن هستید، کتانی سفیدتان لک می‌شود و به هیچ ماده پاک‌کننده‌ای دسترسی ندارید. اصلاً نگران نباشید تنها کافی است از لاک ناخن سفیدتان استفاده کنید و خط و خش کفش را با آن بپوشانید. قطعاً از نتیجه فوری و خوب آن متعجب می‌شوید!

2. سرکه و جوش شیرین

درست است که راه‌های زیادی برای پاک کردن لکه‌ها وجود دارد و البته استفاده از پاک‌کننده‌های جادویی آسان‌تر است اما اگر در دسترستان نیست شاید بتوانید با سر زدن به کابینت آشپزخانه این لکه را پاک کنید. کافی است مقداری سرکه، آب ولرم و جوش شیرین را با یکدیگر ترکیب کنید و با مسواک این مخلوط را به کفش‌های سفید خود بمالید. سپس دستمال پاک‌کننده یا حوله‌ای مرطوبی را بر روی کتانی‌هایتان بکشید و اجازه دهید تا خشک شوند. فقط دقت کنید که این محلول به سرعت خشک می‌شود برای رفع باقی‌مانده‌های آن کفش‌هایتان را به هم بزنید تا باقی‌مانده از روی آن بریزد. همچنین اگر جوش شیرین در دسترستان نیست، استفاده از سرکه به تنهایی می‌تواند در پاک کردن کتانی‌هایتان موثر باشد.

3. به ماشین لباسشویی نه بگویید!

قاطعانه نه بگویید! ماشین لباسشویی حتی در ملایم‌ترین نوع شست‌و‌شو بازهم برای کتانی‌هایتان نا‌ملایم است! اگر قصد شستنشان را دارید بهتر است به‌جای این کار از شست‌وشو با دست و آب‌گرم استفاده کنید. سپس اجازه دهید کتانی‌تان در معرض هوا خشک شود.

سیسمونی بنفش:رنگ مشترک دختروپسر
مشاهده

4. مسواک‌های قدیمی را دور نیندازید!

یکی از راه‌های آسان برای از بین بردن لکه‌های کتانی سفید استفاده از مسواک کهنه‌، آب گرم و شوینده ملایم است. با این روش به جنگ لکه‌هایی بروید که روی قسمت‌هایی از کفش ایجادشده‌اند که دسترسی به آن‌ها آسان نیست. یادتان باشد مسواک را خیلی محکم روی کفش نکشید.

5. استفاده از شامپو‌های ملایم برای لکه‌های روغنی

اتفاقات ناگهانی زیادی ممکن است باعث ایجاد لکه چربی روی کتانی دوست‌داشتنی‌تان شود. به‌عنوان‌مثال با کفش‌های تازه‌تان به یک رستوران فست‌فود رفته‌اید و مشغول خوردن سیب‌زمینی سرخ‌کرده چرب هستید که لکه روغن روی کتانی‌تان می‌افتد. نگران نباشید این قبیل اتفاقات برای همه‌مان پیش می‌آید. برای پاک کردن لکه‌ چربی کافی است بعد از بازگشت به خانه از یک شامپوی ملایم، آب گرم، مسواک کهنه یا دستمال استفاده کنید.

6. در معرض آفتاب رهایشان نکنید

کفش‌های کتانی شما به‌اندازه کافی در معرض آفتاب هستند بیشتر از این اندازه ممکن است باعث رنگ‌پریدگی و تغییر رنگ کفشتان شود. هر وقت که کفش‌های سفیدتان را نمی‌پوشید آن‌ها را در مکانی خنک و تاریک نگهداری کنید.

7. استفاده از دستمال حوله‌ای برای خشک‌کردن سریع

بعد از شست‌وشو ممکن است زمان ببرد تا کفشتان خشک شود. برای اینکه این اتفاق سریع‌تر بیفتد تعدادی دستمال حوله‌ای داخل آن بگذارید تا رطوبت اضافی را جذب کند.

8. استفاده از سفیدکننده رقیق

یکی از سؤال‌هایی که در مورد تمیز کردن کتانی سفید پیش می‌آید این است: برای پاک کردن این کتانی از سفید‌کننده استفاده کنم یا نه؟ جواب شما مثبت است. یکی از راه‌های سفید کردن کتانی‌ استفاده از سفید‌کننده رقیق‌ است اما حواستان باشد هر میزان سفیدکننده را باید با 5 برابر آب استفاده کنید تا رقیق شود. سپس می‌توانید با استفاده از مسواک کفشتان را تمیز کنید و با آب گرم بشویید. مراقب باشید اگر سفیدکننده را رقیق نکنید ممکن رنگ کفشتان زرد شود!

باردارم؛حالا چی بپوشم؟
مشاهده