تزیین سیسمونی نوزاد با قاب نمدی

تا چند هفته­­ دیگر نوزاد شما به خانواده­تان اضافه می­‌شود؟ پس احتمالاً همچنان به‌سرعت مشغول آماده کردن سیسمونی نوزاد هستید. خیلی از خانم‌­ها علاقه دارند تزیین سیسمونی اتاق نوزادشان خاص و متفاوت باشد و یا لوازم سیسمونی را خودشان تهیه و تزیین کنند. این بار می­خواهیم شمارا با تهیه­ قاب­ها و تابلوهای رنگی با استفاده از پارچه‌های نمدی، برای تزیین سیسمونی اتاق کودک آشنا کنیم.

انتخاب پارچه نمدی برای تزیین سیسمونی اتاق نوزاد

پارچه نمدی را می‌توان به‌آسانی در طرح‌ها، رنگ‌ها و اندازه‌های متنوع تهیه کرد. برای ساخت قاب‌ها می‌­توانید از الگوهای ساده­ استفاده کنید یا طرح موردنظرتان را بر روی پارچه­‌ نمدی رسم کرده و دور آن را ببرید. برای بریدن زمینه قاب می‌توانید از قیچی‌های دالبری استفاده کنید تا قاب از حالت سادگی خارج شود. برای تزیین قاب می‌توانید از گل‌های نمدی، مرواریدهای رنگی و یا هر طرح دلخواهی استفاده کنید.
به‌این‌ترتیب کاردستی زیبایی برای تزیین سیسمونی خلق می‌کنید.

پیشنهاد ساخت تابلو برای سیسمونی نوزاد

برای تزئین قاب‌هایی که تهیه‌کرده‌اید و ساخت تابلو با استفاده از پارچه‌های نمدی ابتدا به یک طرح و نقشه مناسب نیاز دارید. برای ایده گرفتن می‌توانید به این تصاویر نگاه کنید و باکمی تغییر تابلوی دلخواه خود را تهیه‌کرده و سیسمونی اتاق نوزاد را با استفاده از آن‌ها تزئین کنید.

  • تزیین قاب سیسمونی نوزاد با استفاده از اعداد و حروف

یکی از محبوب‌ترین تزئینات برای قاب سیسمونی نوزاد استفاده از اعداد و حروف است؛ با استفاده از اعداد و حروف می‌توانید اسم نوزاد و یا تاریخ تولدش را تهیه‌کرده و داخل قاب نصب کنید. برای درست کردن این اعداد و حروف اول باید مقداری پارچه­ نمدی به رنگ‌های دلخواه، سوزن و نخ بارنگ‌های متناسب با پارچه، کمی پشم‌شیشه و چسب پارچه، تهیه کنید. الگوی اعداد و حروف را می‌توانید با دست بکشید و یا عکس آن را تهیه‌کرده و پرینت بگیرید. الگو را بر روی پارچه موردنظر خود قرار دهید و آن را ببرید . داخل حروف را با پشم‌شیشه پرکنید . بعد از پر کردن هرکدام از حروف دورتادور آن‌ها را با دوخت دندان‌موشی بدوزید. حروف را با گلوله‌های رنگی، گل‌های کوچک و هر تزئینات زیبای دیگری که دوست دارید، بیارایید و داخل تابلو بچسبانید. این تابلوهای زیبا می‌توانند تزئین خاطره‌انگیزی برای سیسمونی اتاق نوزاد شما باشند.

برای انجام این کار باید منظره موردنظر خود را در ذهن داشته باشید. مثلاً منظره­ تعدادی خانه رنگی و یا یک صحنه از قصه­‌هایی مانند شنل قرمزی. برای درست کردن این منظره‌ها احتیاج به یک الگوی مناسب دارید. الگوی موردنظرتان را بر روی کاغذ پوستی کشیده و یا آن را پرینت بگیرید . الگو را بر روی پارچه انداخته و قسمت‌های مختلف آن را ببرید، داخلشان را در صورت لزوم با پشم‌شیشه پرکنید و با دقت و حوصله دورتادور آن را دوخت دندان‌موشی بزنید. قطعات موردنظر خود را مطابق الگو درون قاب بچسبانید.
علاوه بر این منظره‌ها می‌­توانید از تزئیناتی مانند لباس‌­های نوزاد برای تزئین داخل قاب استفاده کنید. این لباس‌ها را می‌توانید در سایزهای کوچک بدوزید، با استفاده از کاموا ببافید و یا از پارچه‌های نمدی بسازید.

چگونه موهای سالم و زیبا داشته باشیم ؟
مشاهده

تابلو نمدی با طرح منظره برای سیسمونی اتاق نوزاد

  • تزیین قاب سیسمونی نوزاد با عکس‌های خانوادگی

از دیگر مواردی که با استفاده از آن می‌توانید قاب‌هایی را که تهیه‌کرده‌اید تزئین کنید، عکس افراد خانواده است. برای آماده کردن این تابلوها می‌توانید قاب‌های عکس‌های نمدی را در اندازه­‌های دلخواه خود تهیه‌کرده و با استفاده از طناب‌های کنفی به هم متصل کنید و یا آن‌ها را به فاصله‌های دلخواه از هم بیاویزید . قاب‌ها را با عکس‌های موردعلاقه‌تان از افراد خانواده پرکنید .

تهیه­ قاب چوبی

برای ساخت قاب چوبی، چهار قطعه‌­ی باریک چوب با اندازه‌­ی دلخواه خود و یک برگه نازک چوب به‌اندازه­ داخل قاب، تهیه کنید . چوب‌ها را مانند تصویر با چسب چوب، میخ، یا بست­ه‌ایی به شکل «L» به هم وصل کنید، برگه نازک چوب را به پشت قاب بچسبانید تا داخل آن را بپوشاند، حالا به قاب دست‌ساز خود زمان بدهید تا کاملاً خشک و آماده شود. برای قاب گرفتن تابلوهای نمدی از این روش استفاده کنید.

قاب نمدی