بیش از ۸ هزار نوزاد در خراسان جنوبی غربال شنوایی شدند

علی عرب‌نژاد اظهار داشت: تعداد موالید شش ماهه نخست امسال طبق آمار اعلام شده از سوی ثبت احوال به بهزیستی 8 هزار و 731 نفر بوده که از این تعداد 8 هزار و 719 نوزاد غربال شنوایی شدند.

وی افزود: این موضوع پوشش 99/9 درصدی را در برداشته اما آمار تشخیص و مداخله و ارجاعات درمانی و کمک توانپزشکی تا سیزدهم مهر از شهرستانها جمع آوری می‌شود که در سه ماهه نخست سال تشخیص 25 مورد مشکوک وجود داشته که 5 مورد برای کاشت حلزون از واحد توانبخشی اقدام شده و 18 مورد هم مداخلات درمانی و دارویی انجام شده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر درصد شیوع ناشنوایی و کم شنوایی در تمامی سنین بین توانخواهان تحت پوشش استان بالغ بر 18 درصد است و 50 درصد ناشوایی‌ها عامل آن ژنتیکی و مادرزادی است که ناشی از ازدواج فامیلی است.

عرب‌نژاد افزود: خدمات مورد نیاز افراد با معلولیت شنوایی شامل عمل جراحی کاشت حلزون برای مبتلایان واجد الشرایط است و از سال 86 به بعد هزینه‌ها به همین مظور به معلولان پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه برایکودکان سنین زیر شش سال با کمک یارانه دولتی به مبلغ شش میلیون تومان نسبت به عمل کاشت حلزون اقدام می‌‌شود گفت: سنین بالای شش سال به صورت آزاد و با پرداخت مبلغ 30 میلیون تومان صورت می‌گیرد.

انتخابات محلی اقلیم کردستان عراق؛ بارزانی‌ها در پی اکثریت و یاران طالبانی خواهان ترفیع جایگاه
مشاهده