حسین دلشب  ظهر امروز در نشست بررسی کوچ پرندگان مهاجر زمستان گذر با بیان اینکه با سرد شدن مناطق شمالی و سردسیر کوچ پرندگان به مناطق خوش و آب و هوای استان بوشهر آغاز شده اظهار داشت:  با سرد شدن مناطق شمالی، کوچ پرندگان به مناطق مختلف حفاظت شده استان بوشهر آغاز می‌شود.

وی از وجود 7 منطقه حفاظت شده در استان بوشهر خبرداد و  افزود: این مناطق زیستگاههای انواع جانوران به ویژه پرندگان زمستان گذر است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با بیان اینکه ظرفیت مهمی در زیست انواع پرندگان مهاجر و کنارآبزی در استان بوشهر وجود دارد خاطر نشان کرد: مناطق حفاظت شده استان بوشهر علاوه بر استقرار انواع پرندگان، زیستگاه پرندگان شکاری نیز است.

دلشب با اشاره به کشف پرنده شکاری در عسلویه بیان کرد: یک  بهله پرنده شکاری  از گونه در معرض خطر انقراض «بحری» در شهرستان عسلویه کشف و ضبط شد.

وی افزود:  پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان عسلویه طی یک عملیات برنامه ریزی شده  موفق به کشف و ضبط این پرنده ارزشمند ازتیره شاهین‌یان از منزلی در یکی از روستاهای چاه مبارک شد که پس از آن با تحویل پرنده به یگان حفاظت محیط زیست شهرستان عسلویه، اقدامات اولیه دامپزشکی و رسیدگی برای امکان بهبود پرنده در حال انجام است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزود:متأسفانه پرنده یاد شده به‌صورت چشم دوخته بوده و دارای ضعف بدنی ناشی از نگهداری غیر استاندارداست.

دلشب افزود: این عملیات دومین کشف و ضبط این پرندگان ارزشمندپس از کشف بزرگ 20 روز قبل که شامل 83 بهله پرنده شکاری در شهرستان کنگان بود، محسوب می‌شود که در پی تعامل این اداره کل با نهادها و دستگاههای امنیتی و بازرسی استان و با همکاری نزدیک این عزیزان حاصل شده است .

فوتبال جهان| افزایش ۳ برابری سرمایه صندوق کودکان یوفا
مشاهده

وی تصریح کرد:اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در سالهای أخیر برای فرهنگ سازی و مشارکت تشکل‌های زیست محیطی برای صیانت از این مواهب گرانبهای طبیعی و تنوع زیستی استان تلاش‌های مهمی کرده است.