معاون وزیر نیرو در فلاورجان: اعتبار شبکه فاضلاب ۱۱۰ روستا از محل اعتبارات بانک توسعه اسلامی تأمین می‌شود

حمیدرضا جانباز ظهر امروز در جلسه‌ بررسی پروژه‌های آب و فاضلاب شهرستان فلاورجان اظهار داشت: امسال شرایط بسیار سختی را از نظر بارش در استان اصفهان داشتیم و ذخیره آب در سد زاینده‌رود بسیار کاهش داشت اما با همکاری مردم و تلاش مسئولان یکی از سخت‌ترین شرایط را پشت سر گذاشتیم.

وی افزود: موضوع تأمین آب بلند مدت استان اصفهان در قالب پروژه‌های آبرسانی بلند مدت در دستور کار وزارت نیرو قرار دارد و جزء اولویت‌های این وزارتخانه است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور با اشاره به وجود مشکل در تأمین آب روستایی بیان کرد: تکمیل مجمتع‌های آبرسانی روستایی در شهرستان فلاورجان با اعتبارات صندوق توسعه ملی و با عنایت مقام معظم رهبری ادامه می‌یابد و در صورت تأمین منابع آب پایدار، تک روستاها را پوشش داده می‌شوند.

وی گفت: تعداد 110 روستا در موضوع فاضلاب روستایی در سطح کشور از محل اعتبارات بانک توسعه اسلامی هدف گذاری شده است، از سوی دیگر برای پوشش فرسودگی شبکه روستایی در شهرستان فلاورجان از اعتبارات استانی تأمین می‌شود و در صورت نیاز می‌توان اعتبار اندکی را از بخش ملی اختصاص داد.

جانباز با اشاره به ضرورت تکمیل شبکه فاضلاب شهر قهدریجان تصریح کرد: کمک به تکمیل این پروژه از سر جمع اعتبارات استانی و ملی، تأمین پساب برای آبیاری فضای سبز شهرهای مختلف شهرستان، کمک به تکمیل پروژه‌های فاضلاب شهرستان از محل اعتبارات بخش خصوصی از جمله مواردی است که توسط شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان برای شهرستان فلاورجان در نظر گرفته می‌شود.

آذربایجان شرقی| بازارچه گردشگری و صنایع دستی مراغه احداث می‌شود
مشاهده

وی گفت: 2 سال پیش ردیفی به عنوان «کمک به شهرهایی که تنش فاضلاب دارند» در بودجه پیش بینی شد که این طرح یک ساله و تخصیص آن صفر بود و امسال این ردیف در بودجه حذف شد، ما به دنبال احیای این ردیف در بودجه هستیم.