این لباس به من می‌آید یا نه؟ این سؤال یکی از چندین سؤال متداول بانوان است که متأسفانه در اکثر مواقع به علت رودربایستی یا ملاحظه اطرافیان با جواب‌های غلط و نامربوط پاسخ داده می‌شود. یکی از روش‌های کاربردی و مؤثر برای انتخاب لباس درست تشبیه فرم اندام خود به یکی از میوه‌ها و یا اشکال هندسی است، به‌خصوص در این روزهایی که به عید نزدیک می‌شویم و موقع انتخاب لباس می‌رسد. این کار شاید در نگاه اول کمی عجیب و خنده‌دار به نظر آید اما بدون هیچ‌گونه اغراقی لباس مناسب اندام شما را مشخص می‌کند. توجه داشته باشید تشخیص فرم بدن در انتخاب لباس مناسب، در ایجاد ظاهری جذاب‌تر و صرفه‌جویی در وقت و هزینه تأثیر زیادی دارد.
هرکدام از ما دارای اندامی متفاوت و سلیقه‌ای منحصربه‌فرد هستیم؛ اما به‌طور کل با توجه به سایز شانه‌ها، کمر و اندازه لگن هر بدنی دریکی از گروه‌های زیر قرار می‌گیرد. این نکته را مدنظر داشته باشید که یک لباس مناسب روی ویژگی‌های مثبت اندام شما تمرکز می‌کند و قسمت‌های نامتناسب را می‌پوشاند.

1. فرم گلابی

فرم گلابی به اندام‌هایی اطلاق می‌گردد که پهنای قسمت لگن بیشتر از طول شانه‌ها است.
لباس‌های مناسب فرم اندام گلابی:
پیراهن‌های فون‌دار ظرافت بالاتنه شما را به‌خوبی نشان داده و با پوشاندن مناسب قسمت پایین‌تنه، توجه بیننده را منحرف می‌کند. ازاین‌رو این نوع پیراهن‌ها انتخاب مناسبی برای افرادی بافرم اندام گلابی است. استفاده از پیراهن‌هایی با بندهای نازک، یقه‌ی دکولته، تی‌شرت و تاپ‌های رنگ روشن نیز برای این گروه بسیار مناسب است. همچنین گردنبندهای متنوع و بندهای تزئینی لباس تأثیر زیادی در زیباتر نشان دادن فرم بدن شما دارد.

لباس مناسب فرم بدن گلابی شکل

2. فرم مثلث وارونه

فرم مثلث وارونه به اندام‌هایی اطلاق می‌گردد که پهنای قسمت شانه بیشتر از پهنای لگن است
لباس‌های مناسب فرم مثلث وارونه:
ژاکت‌هایی با سایز مناسب، دامن یا شلوارهای حجیم و پف‌دار و پیراهن‌هایی با بندهای ضخیم زیرمجموعه‌های مناسبی از لباس زنانه مناسب برای افرادی بافرم اندام مثلث وارونه است. این نوع لباس‌ها به‌خوبی توجه بیننده را به قسمت پایین‌تنه معطوف کرده و شانه‌ها را باریک‌تر از آنچه هست، نشان می‌دهند.

لباس مناسب مثلث وارونه

3. فرم مستطیل

فرم مستطیل به اندام‌هایی گفته می‌شود که دارای سایز یکسان در قسمت دور کمر، شانه و لگن هستند.
لباس‌های مناسب فرم مستطیل:
دامن‌های پرچین، گلدوزی شده و طرح دار با ایجاد حجم بیشتر در قسمت پایین‌تنه باعث ایجاد برآمدگی و انحنای بیشتر در نظر بیننده می‌شود. علاوه بر آن این گروه از افراد می‌توانند با اضافه کردن کمربند بر روی پیراهن خود، یا اضافه کردن شلوارهای فاق بلند به کمد لباس زنانه شان نمایی زیباتر به اندام خود ببخشند.

سه ماسک صورت خانگی با زردآلو
مشاهده

فرم بدن مستطیل چی بپوشه؟

4. فرم سیب شکل

فرم سیب شکل به اندام‌هایی گفته می‌شود که دارای شانه‌هایی پهن، دور کمر بزرگ و پاهای لاغر هستند.
لباس‌های مناسب فرم سیب
دامن‌های پر و بلند، شلوارهای پاچه گشاد و ژاکت‌هایی که قسمت بالاتنه شما را پوشش می‌دهند، انتخاب مناسبی جهت این فرم از اندام‌ها است. سعی کنید برای بالاتنه از لباس‌هایی استفاده کنید که بدن را متناسب‌تر نشان دهد و دارای حجم زیادی نباشد. (استفاده از لباس‌های دارای چین، پلیسه یا هر فرم دوختی که اندام را بزرگ‌تر ازآنچه است نشان می‌دهد، برای بالاتنه ممنوع است!) همچنین چون این افراد پاهای لاغرتری دارند باید به ایجاد تناسب میان قسمت بالا و پایین‌تنه توجه کنند.

لباس مناسب فرم بدن سیب

5. فرم ساعت شنی

فرم ساعت شنی به اندام‌هایی گفته می‌شود که دارای کمری باریک و سایز تقریباً یکسان در قسمت لگن و شانه هستند. در ادامه لباس زنانه مناسب این اندام را می‌شناسید.
لباس‌های مناسب فرم ساعت شنی:
هر نوع لباسی که قسمت کمر و میان تنه شما را نمایان‌تر سازد انتخاب مناسبی برای فرم ساعت شنی است. پیراهن‌های کمر دار و پیراهن و بلوزهای چپ و راستی بالا و پایین‌تنه را لاغرتر نشان داده و توجه را به کمر باریکتان جلب می‌کند.

لباس مناسب فرم بدن ساعت شنی