همین‌طوری که کم‌کم زمستان باروبندیلش را می‌بندد و تا چشم به هم بزنید اسفند و شلوغی خرید عید از راه می‌رسد، خوب است نگاهی بیندازید به ترندهای دنیای مد و لباس در بهار و تابستان 2018. خوب است بدانید چه مدل‌هایی ترند شده‌اند چون بازار داخلی ما هم خواه‌ناخواه‌ شاهد حضور لباس‌هایی که از بعضی از این ترندها استفاده کرده‌اند، خواهد بود. بالاخره دهکده جهانی است و دل همه طراحان دنیای مد و لباس به هم نزدیک!

1. تابلوی نقاشی بر لباس شما

به هوش باشید که امسال چاپ پارچه‌هایی برگرفته از نقاشی‌های هنرمندان بزرگ دنیا مد شده است و هیچ بعید نیست تی‌شرتی در بازار پیدا کنید که طرح تابلوی جیغ را روی خودش جا داده باشد یا شلواری را پشت ویترین ببینید که یکی از نقاشی‌های ونگوگ را سر زانوهایش دارد.
نکته برای مامان‌ها: اگر از این مد جدید خوشتان آمده اما باردار هستید یا شکم دارید سعی کنید سراغ آثار هنری با طرح‌های ریز بروید. هرچقدر طرح روی لباس بزرگ‌تر باشد، شما را هم بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

2. مدل لباس مجلسی 2018

عشاق زرق‌وبرق از این مد تازه لذت خواهند برد؛ لباس‌های مجلسی زرق و برق‌دار یا اکلیلی مانند، حسابی جایشان را در دل شما باز خواهند کرد و جزو انتخاب‌های موردعلاقه طراحان لباس خواهند بود.
نکته برای مامان‌ها: اگر باردار هستید یا شکم دارید سعی کنید لباسی انتخاب کنید که روی بخش شکم و پهلوها براق نباشد. مثلاً لباسی با یقه‌ای که دور آن براق است انتخاب خوبی است چون حواس بیننده را به سمت گردنتان می‌برد نه شکمتان.

دو دقیقه‌ای به موهایتان مدل بدهید
مشاهده

3. قرمز و عاشقانه

طراحان برندهایی مثل «رلف لورن» و «سی کی»، چاشنی قرمز را برای رمانتیک کردن لباس‌هایشان به‌کاربرده‌اند، قرمزی که کمی به مات بودن می‌زند.
نکته برای مامان‌ها: رنگ قرمز معمولاً به پوست‌های روشن و موهای تیره بیشتر از موهای روشن و پوست‌های تیره می‌آید.

4. ریشه در ریش‌ریش‌ها

لباس‌هایی که لبه‌های ریش‌ریش دارند هم جزو دیگر ترندهای سال 2018 هستند.
نکته برای مامان‌ها: استفاده از لباس‌های لَخت با سرشانه یا دامنی که پایین آن ریش‌ریش باشد توجه را از شکم یا اضافه‌وزن شما برمی‌دارد.

5. اِپُل‌دار و شانه‌های برجسته

استفاده از لباس‌های اپل‌دار امسال زیاد دیده خواهد شد اما نه‌فقط به سبک و سیاق دهه هفتاد خودمان. مثلاً احتمالش زیاد است لباسی ببینید که فقط روی یکی از سرشانه‌هایش اپل داشته باشد و خلاقیت‌هایی در آن به کار رفته باشد.
نکته برای مامان‌ها: لباس اپل‌دار برای خانم‌هایی مناسب است که سرشانه‌های ظریف دارند یا اگر ندارند کمرشان باریک است. اگر درشت‌اندام هستید سراغ این ترند نروید و اگر خیلی علاقه داشتید سعی کنید لباسی انتخاب کنید که از زیر جناق سینه به بعد آزاد باشد.

6. روسری را لباس کنید

یک روسری طرح‌دار مجلسی را تصور کنید. حالا آن را در ذهنتان به یک لباس تبدیل کنید؛ مثلاً یک شومیز یا تاپ. به این وسیله شما توانسته‌اید از یکی دیگر از مدهای 2018 پرده بردارید.
نکته برای مامان‌ها: هر چه این مدل‌های طرح‌های متوسط و رنگ‌های تیره‌تر داشته باشند برای شما بهتر است، البته اگر اضافه‌وزن دارید. در غیر این صورت درست برعکس این توصیه عمل کنید.

7. بال گشودن پروانه‌ها

اگر موقع خرید لباس متوجه شدید رد پای پروانه‌ها روی هر پارچه‌ای پیدا می‌شود تعجب نکنید. یکی از ترندهای امسال استفاده از پروانه به صورت برجسته یا ساده روی پارچه لباس است.
نکته برای مامان‌ها: چنانچه از طرفداران پروانه‌ها هستید لباس‌هایی را بخرید که طرح پروانه‌هایشان خیلی بزرگ نباشد. پروانه‌های کوچک و متوسط شما را لاغرتر نشان می‌دهند. تنها در صورتی سراغ پروانه‌های بزرگ بروید که لاغراندام باشید و بخواهید توپر به نظر برسید.

8. ساحل را به خانه بیاورید

بهار که برسد بلوزها و تی‌شرت‌هایی با مدل‌های ساحلی زیاد دیده خواهند شد. استفاده از طرح نخل روی دامن یا به کار بردن رنگ‌های شاد و تند از ویژگی‌های مد ساحلی است.
نکته برای مامان‌ها: پوشیدن رنگ‌های شاد و پرانرژی به‌شدت به شما توصیه می‌شود به‌خصوص اگر رگه‌هایی از افسردگی بعد از زایمان هرازگاهی توی زندگی‌تان سرک می‌کشد؛ اما موقع انتخاب طرح‌ها سراغ مدل‌های خیلی شلوغ نروید.

نکاتی کاربردی درباره پوشیدن تیشرت مردانه
مشاهده

9. مشکی با نقطه‌های براق

اگر وسط خریدهایتان خواستید لباس شب مجلسی بخرید، لباس‌های مشکی با دانه‌های درخشان براق را فراموش نکنید. گویا قرار است 2018 پر از نور و درخشش باشد.
نکته برای مامان‌ها: مشکی برای خانم‌هایی که اضافه‌وزن دارند یا باردار هستند رنگ ایده‌آل است. این رنگ شما را ظریف‌تر و لاغرتر نشان می‌دهد. از این مد استقبال کنید.

10. جین‌های خوشحال

اگر دوست داشتید شلوار و جلیقه یا کت جین بپوشید امسال می‌توانید با خیال راحت این کار را انجام دهید.
نکته برای مامان‌ها: اگر هنوز از اضافه‌وزن بعد از بارداری خلاص نشده‌اید یا باردار هستید سراغ جین تیره بروید. رنگ‌های روشن شما را چاق‌تر نشان می‌دهند.

11. خیلی بنفش باشید

بنفش رنگ رمزآلود و زیبایی است. رنگ اصلی امسال هم که هست. اگر دلتان خواست امسال با خیال راحت بنفش بپوشید.
نکته برای مامان‌ها: هر چه تناژ رنگی که می‌پوشید تیره‌تر باشد شما را لاغرتر نشان خواهد داد و برعکس.

12. یک شطرنج‌باز قهار

لباس‌های چهارخانه یا شطرنجی با انواع رنگ‌های متنوع، هماهنگ یا متضاد وارد صنعت مد 2018 شده‌اند.
نکته برای مامان‌ها: این لباس‌ها به طرز عجیبی قابلیت چاق نشان دادن شما را دارند. اگر اضافه‌وزن دارید دورشان را خط قرمز بکشید و اگر خیلی لاغر هستید با آغوش باز از آن استقبال کنید.

در سال 2018 طرحهای چهار خانه نیز پر طرفدارند