شال گردن زنانه صرف‌نظر از اینکه وظیفه گرم نگه‌داشتن بدن را بر عهده دارد، یک اکسسوری هم به حساب می‌آید و می‌توان زیباسازی را هم به خوبی‌هایش اضافه کرد. با وجود این اگر ندانید چه مدل شال گردن زنانه ای به شما می‌آید ممکن است به جای زیباتر شدن برعکس عمل کنید و استایلتان را زیر سؤال ببرید. این راهنما برای انتخاب شال گردن مناسب به کارتان می‌آید.

سیب‌ها چه مدلی انتخاب کنند؟

خانم‌هایی که فرم بدنشان شبیه سیب است، یعنی به خصوص شکم و پهلو دارند، بهتر است سراغ شال گردن زنانه ای بروند که قدش متوسط است و آن را روی قسمت گردن یک گره بزنند. اگر قد شال گردن بلند باشد و روی شکم بیفتد، توجه افراد را به اضافه وزن بدن در این قسمت جلب می‌کند.

شال گردن مناسب زنان لاغر

خانم‌های لاغراندام محدودیتی برای استفاده از شال گردن ندارند اما به آن‌ها توصیه می‌شود سراغ مدل‌های طرح‌ دار و شلوغ بروند؛ شلوغی طرح‌ها باعث ایجاد حجم می‌شود. انداختن شال روی شانه‌ها ایده خوب دیگری برای این دسته از خانم‌هاست.

ایده‌آل برای مثلث معمولی

خانم‌هایی که فرم بدنشان شبیه حرف A است یا شبیه یک مثلث عادی هستند، معمولاً سرشانه‌های کوچک دارند و بخش تحتانی بدنشان درشت است. برای ایجاد هماهنگی بصری بین بالاتنه و بخش پایینی بدن استفاده از شال‌گردن‌های گرد طرح‌ دار به شما توصیه می‌شود. شال‌های رنگارنگ، گل‌دار یا حتی نقطه‌نقطه انتخاب‌های خوبی برای این دسته از خانم‌ها به حساب می‌آیند.

مثلث برعکس و شال مناسب

اگر فرم بدنتان شبیه یک مثلث برعکس است؛ یعنی سرشانه‌های پهنی دارید باید موقع انتخاب شال گردن زنانه مراقب باشید سراغ مدل‌هایی نروید که حجم زیادی دارند یا قدشان خیلی بلند است. این مدل‌ها شال گردن‌ها درشت‌تر نشانتان می‌دهند. استفاده از شال گردن‌های کوتاه، تک‌رنگ و ظریف و نازک انتخاب‌های خوبی برای خانم‌هایی با فرم بدن مثلث برعکس هستند. این خانم‌ها همچنین نباید شال را روی شانه‌هایشان بیندازند.

ترندهای لباس 2018، به روز انتخاب کنید!
مشاهده

انتخاب مناسب برای فرم بدن گلابی

خانم‌هایی با فرم بدن شبیه گلابی معمولاً به طور کلی توپُر هستند اما بخش بالایی بدنشان حجم کمتری دارد. شال گردن زنانه مناسب برای این افراد مدل‌های بلندی است که قابلیت چند دور پیچیده شدن را دارند. مدل‌هایی با بافت حجیم هم برای پوشاندن گردن مناسب هستند. این افراد نباید شال بلند را روی گردن بیندازند و آن را رها کنند. گره زدن و پیچاندن شال به دور گردن برای این خانم‌ها توصیه می‌شود.

شال گردن زنانه مناسب برای انواع گردن

در کنار انواع رایج فرم‌های بدن، فرم گردن نیز انواع رایج خودش را دارد که باید موقع انتخاب مدل شال گردن زنانه به آن دقت کرد.
کوتاه و توپُر: اگر گردنتان کوتاه و توپر است بهتر است سراغ شال گردن‌های حجیم و رنگارنگ یا مدل‌هایی که شبیه یقه بافته می‌شوند، نروید. مدل‌های نازک و تک‌رنگ برای شما ایده‌آل هستند. اگر شکم و پهلو ندارید می‌توانید از شالی بلند و نازک استفاده کنید و آن را بدون پیچاندن، خیلی ساده روی گردنتان بیندازید یا یک گره بزنید اما این گره باید کمی پایین‌تر از گردنتان، مثلا نزدیکی استخوان ترقوه قرار بگیرد تا گردن را کشیده‌تر نشان دهد.

بلند و نازک: اگر گردنتان بلند است یا نازک می‌توانید سراغ انواع و اقسام رنگ‌ها و مدل‌های شلوغ بروید. هر چه جزئیات شال گردن زنانه‌تان بیشتر باشد برایتان بهتر است. استفاده از شال گردن‌های بلند هم برای شما مانعی ندارد.
نکته مهم: وجه اشتراک شال گردنی را که برای فرم بدن و گردنتان مناسب است، پیدا کنید. برای مثال ممکن است بدنتان توپر باشد ولی گردنتان کشیده؛ در این صورت می‌توانید سراغ مدل‌های طرح‌ دار اما نه خیلی شلوغ بروید؛ اما همچنان نباید قد شالتان آن‌قدر بلند باشد که روی شکمتان بیفتد.

پیشنهادات متخصصین مد برای تابستان
مشاهده