تا حالا شده در کمدتان را باز کنید و با موجی از سیاهی رو‌به‌رو شوید؛ طوری که ناگهان با خودتان بگویید چرا من این‌همه لباس مشکی دارم؟ واقعیت این است که شما تنها نیستید. خیلی‌ها هستند که هنگام انتخاب لباس سراغ مشکی، سفید و طوسی می‌روند. در بیشتر موارد، دلیل انتخاب این سه رنگ این است که ممکن است ندانیم چطور باید از ترکیب رنگ ها در لباس‌هایمان استفاده کنیم. در این مقاله، تلاش کرده‌ایم قوانین اصلی ترکیب رنگ ها را به شما آموزش دهیم تا هم روحیه‌تان بهتر شود و هم کمدتان از تیرگی دربیاید.

1. تک‌رنگ اما خوش‌رنگ!

اگر فکر کردن به ترکیب رنگ‌های متضاد باعث استرستان می‌شود، رنگی کردن لباس‌هایتان را با یک رنگ شروع کنید. برای مثال می‌توانید تیپی سراسر بژ بزنید یا سراغ آبی روشن بروید. مهم این است که بدانید کدام رنگ به پوستتان می‌آید و رنگی که انتخاب می‌کنید تیره نباشد. بعدازاینکه کمی به رنگ موردنظرتان عادت کردید، می‌توانید از طیف‌های مختلف آن در پوششتان کمک بگیرید و سراغ ترکیب رنگ ها در تناژهای پررنگ و کم‌رنگ بروید.

2. خروج از وضعیت خنثی

بیشتر مردم فکر می‌کنند رنگ‌های بژ، زیتونی، مشکی، سرمه‌ای، طوسی و قهوه‌ای خنثی هستند؛ در‌حالی‌که رنگ‌های زیادی زیرمجموعه این گزینه‌ها هستند که اصلاً هم خنثی نیستند. برای مثال رنگ‌های متالیک زیرمجموعه موارد بالا، به‌هیچ‌وجه خنثی نیستند و می‌توانند تأثیر زیادی روی خوش‌پوشی شما بگذارند. کافی است یک تاپ یا بلوز طلایی یا نقره‌ای به کمدتان اضافه کنید تا متوجه شوید جذابیت بیشتری به طرز لباس پوشیدنتان اضافه‌شده است. برای جذابیت بیشتر می‌توانید این رنگ‌ها را با رنگ‌های پررنگ و پرانرژی ترکیب کنید. برای مثال یک تاپ طلایی با یک رویه قرمز پرانرژی ترکیب جالبی ایجاد می‌کند.

پیشنهاد‌های تابستانی برای دکوراسیون داخلی
مشاهده

3. لذت بردن از رنگ‌های اصلی

اگر دل ریسک کردن دارید و برای ترکیب رنگ ها آماده هستید، این کار را با رنگ‌های اصلی شروع کنید؛ آبی، قرمز و زرد. همان‌طور که احتمالاً از دوران ابتدایی به خاطر دارید ترکیب این سه رنگ بقیه رنگ‌ها را ایجاد می‌کند. برای مثال قرمز و آبی، بنفش را می‌سازند و زرد و آبی سبز را به وجود می‌آورند. رنگ‌های اصلی گزینه‌های بسیار خوبی برای کنار هم نشستن هستند. برای مثال می‌توانید یک بلوز زرد را با یک دامن آبی بپوشید و از زیبایی آن لذت ببرید.

4. پیدا کردن مکمل‌ها

نگاهی به چرخ رنگ‌ها بیندازید. در دنیای ترکیب رنگ‌ها، رنگ‌هایی که کنار هم نشسته باشند مکمل هم هستند و رنگ‌هایی که در چرخ رنگ‌ها رو‌به‌روی هم قرارگرفته باشند، رنگ‌های متضاد محسوب می‌شوند. به همین دلیل است که رنگ‌های مکمل اگر در یک استایل کنار هم قرار بگیرند، بسیار شیک به نظر می‌رسند. این بار که قصد داشتید خرید کنید و رنگ را وارد دنیای لباس‌هایتان کنید به ترکیب سبز و آبی یا قرمز و صورتی فرصت دهید تا خودشان را به شما نشان دهند.

5. به هم چسباندن متضادها

رو‌به‌روی هم قرار داشتن دو رنگ در چرخ رنگ‌ها به معنی این نیست که نمی‌توان با هم ترکیبشان کرد. برای مثال نشاندن دو رنگ زرد و بنفش در یک ست لباس زنانه معمولاً نتیجه جذابی به نمایش می‌گذارد. ترکیب رنگ‌های متضاد معمولاً نتیجه جذابی دارد؛ اما تا وقتی قدم‌های قبلی را برنداشته‌اید و به پوشیدن لباس‌های رنگی عادت نکرده‌اید، سراغ این رنگ‌ها نروید.