نمایشگاه عکس “گمنامی” در لرستان برپا شد؛ شاخص سازی و پاسداشت شهدا

نمایشگاه عکس گمنامی که مجموعه‌ای از آثار هنرمند لرستانی امیر امیدنژاد است، امروز در حوزه هنری استان لرستان برپا شد. نمایشگاه عکس گمنامی 40 اثر از امیر امید نژاد عکاس استان لرستان است که برای نخسیتین بار مراسم خاکسپاری و تشییع شهدای گمنام و شهدای مدافع حرم در لرستان را به تصویر کشیده است.

تصاویر این نمایشگاه مربوط به تشییع شهدا در شهرستان های خرم آباد، بروجرد، معمولان، دورود و گراب کوهدشت است که به مناسبت هفته دفاع مقدس و با همکاری واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری لرستان و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان به مدت یک هفته در حوزه هنری استان لرستان به نمایش گذاشته می شود.

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه محمد حسین امیدی پوررئیس حوزه هنری استان لرستان، سرهنگ ناصرپور مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان، هنرمندان و اصحاب رسانه حضور داشتند و از حسن مرادی عکاس پیشکسوت استان لرستان در دوران دفاع مقدس نیز تجلیل به عمل آمد.

شاخص سازی و پاسداشت شهدا

مینا سپهوند مسئول واحد نمایش و هنرهای تجسمی حوزه هنری لرستان در حاشیه این نمایشگاه در جمع خبرنگاران ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس اظهارداشت: نمایشگاه عکس گمنامی 39 اثر از امیر امید نژاد است که از مراسم خاکسپاری شهدای گمنام و شهدای مدافع حرم که در لرستان تشییع و خاکسپاری شده‌اند به تصویر کشیده شده است.

وی افزود: این نمایشگاه عکس به مناسبت هفته دفاع مقدس با همکاری واحد تجسمی حوزه هنری لرستان و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در نگار خانه مهر حوزه هنری لرستان برپا شده است.

تبریک اعضای تیم ملی به مهدوی‌کیا پس از انتخاب به عنوان بهترین مدافع تاریخ جام ملت‌ها
مشاهده

مسئول واحد نمایش و هنرهای تجسمی حوزه هنری لرستان هدف اصلی برپایی این نمایشگاه را شاخص سازی و پاس داشت شهدای 8 سال دفاع مقدس دانست عنوان کرد: به طور یقین نوجوانان و جوانان امروز آشنایی زیادی با این شهدا ندارند، هرچند که می‌دانیم جنگ همچنان ادامه دارد و به طور یقین رزمندگان ما در سوریه برای دفاع از خاک ایران می‌جنگند و شهدایی که داریم ارزششان کمتر از شهدای 8 سال دفاع مقدس نیست اما باید این روند ادامه داشته باشد و نوجوانان و جوانان ما با این مسئله بیشتر آشنا شوند.

 وی به برنامه‌های اجرا شده حوزه هنری لرستان در هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: با همکاری واحد نمایش استان، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، بسیج هنرمندان و قرارگاه فرهنگی صاحب الامر (عج) امسال برای اولین‌بار پکیج هنرهای نماشی خوبی در خرم‌آباد داشتیم.

سپهوند با اشاره به اجرای تئاترهای خیابانی در استان خاطرنشان کرد: امسال در هفته دفاع مقدس اجرای نمایش صحنه “آسمان و زمین” به کارگردانی مسعود بیرانوند را داشتیم که در تالار ماه حوزه هنری لرستان اجرا شد.

وی تصریح کرد: در ایام مذکور نمایش “روایت عشق” به کارگردانی کاوه نور محمدی  که به شهدای لرستان اختصاص داشت و نمایش خیابانی “قاب خاطره‌ها” که روایت سه برادر لر بود که به جنگ رفته بودند در پارک شهر به اجرا گذاشته شد.