حمید شکری ظهر امروز در بازدید از طرح‌های عمرانی و خدماتی بخشداری بخش مرکزی مراغه با اشاره به ضرورت ایجاد اشتغال پایدار در بخش روستایی این شهرستان اظهارداشت: باهدف ایجاد اشتغال پایدار وآماده سازی زیرساخت‌های لازم برای توسعه گردشگری در مراغه بازارچه‌های گردشگری و صنایع دستی در این شهرستان احداث و مورد بهره برداری قرارمی گیرد.

وی افزود: این بازارچه‌ها براساس بررسی های انجام شده توسط کارشناسان در محدوده روستای گردشگری علویان به منظور ایجاد اشتغال و ارائه خدمات مطلوب به گردشگران در این منطقه احداث و بزودی مورد بهره بردرای قرار خواهد گرفت.

فرماندار مراغه در ادامه با اشاره به اجرای این طرح در دوفاز عملیاتی خاطر نشان کرد: فازنخست این طرح درمحل جدید و با جانمایی مناسب در زمینی به مساحت 1 هکتار و با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد ریال اعتبار ایجاد خواهد شد.

وی افزود: در راستای توسعه گردشگری در منطقه نمونه گردشگری سدعلویان و با همکاری دهیاری روستای علویان و بخشداری بخش مرکزی ونیز مشارکت مردمی ایجاد و راه اندازی می‌شود.

شکری در ادامه با اشاره به بخش‌های درنظرگرفته شده برای بازارچه‌های گردشگری در این شهرستان گفت: در این طرح گردشگری، اماکن تفریحی، بازارچه عرضه محصولات صنایع دستی روستایی و نیز پارکینگ پیش بینی شده است.

وی گفت: در راستای اجرای طرح ساماندهی مسیر گردشگری سدعلویان نیز در بخشی از حریم این سد، سطل‌های جمع آوری زباله نصب شده و به زودی محل مناسبی برای تردد گردشگران نیز در آن ایجاد خواهد شد.

فرماندار مراغه همچنین در بازدید از طرح ساماندهی مسیر روستای گل تپه عنوان کرد: این طرح در قالب زیرسازی، آسفالت ریزی و جدول گذاری به طول بیش از 350 متر که محل گذر 20 روستای این منطقه است اجرا می‌شود.

تأکید سینوپک چین بر ادامه واردات نفت ایران با وجود تحریم‌ها
مشاهده

وی در پایان گفت:برای این طرح حدود 1.7 میلیارد ریال اعتبار از سوی بخشداری مرکزی هزینه شده و آسفالت این مسیر نیز توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تأمین خواهد شد.