حمید شکری ظهر امروز در بازدید از طرح‌های عمرانی و خدماتی بخشداری بخش مرکزی مراغه با اشاره به ضرورت ایجاد اشتغال پایدار در بخش روستایی این شهرستان اظهارداشت: باهدف ایجاد اشتغال پایدار وآماده سازی زیرساخت‌های لازم برای توسعه گردشگری در مراغه بازارچه‌های گردشگری و صنایع دستی در این شهرستان احداث و مورد بهره برداری قرارمی گیرد.

وی افزود: این بازارچه‌ها براساس بررسی های انجام شده توسط کارشناسان در محدوده روستای گردشگری علویان به منظور ایجاد اشتغال و ارائه خدمات مطلوب به گردشگران در این منطقه احداث و بزودی مورد بهره بردرای قرار خواهد گرفت.

فرماندار مراغه در ادامه با اشاره به اجرای این طرح در دوفاز عملیاتی خاطر نشان کرد: فازنخست این طرح درمحل جدید و با جانمایی مناسب در زمینی به مساحت 1 هکتار و با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد ریال اعتبار ایجاد خواهد شد.

وی افزود: در راستای توسعه گردشگری در منطقه نمونه گردشگری سدعلویان و با همکاری دهیاری روستای علویان و بخشداری بخش مرکزی ونیز مشارکت مردمی ایجاد و راه اندازی می‌شود.

شکری در ادامه با اشاره به بخش‌های درنظرگرفته شده برای بازارچه‌های گردشگری در این شهرستان گفت: در این طرح گردشگری، اماکن تفریحی، بازارچه عرضه محصولات صنایع دستی روستایی و نیز پارکینگ پیش بینی شده است.

وی گفت: در راستای اجرای طرح ساماندهی مسیر گردشگری سدعلویان نیز در بخشی از حریم این سد، سطل‌های جمع آوری زباله نصب شده و به زودی محل مناسبی برای تردد گردشگران نیز در آن ایجاد خواهد شد.

فرماندار مراغه همچنین در بازدید از طرح ساماندهی مسیر روستای گل تپه عنوان کرد: این طرح در قالب زیرسازی، آسفالت ریزی و جدول گذاری به طول بیش از 350 متر که محل گذر 20 روستای این منطقه است اجرا می‌شود.

گزارش تمرین تیم ملی فوتبال| سردار آزمون در کانون توجه/ تشکر کی‌روش از میزبان نفتی‌ها
مشاهده

وی در پایان گفت:برای این طرح حدود 1.7 میلیارد ریال اعتبار از سوی بخشداری مرکزی هزینه شده و آسفالت این مسیر نیز توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تأمین خواهد شد.