در حالی که آمریکا در تلاش است با اعمال فشار بر اسلام آباد، پاکستان را ملزم به تبعیت از خود کند نخست وزیر پاکستان چین را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کرد.

به نقل از ای آر وای نیوز، «عمران خان» نخست وزیر پاکستان همزمان با افزایش تلاش‌های دولت آمریکا برای اعمال فشار بر اسلام آباد، چین را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کرد.

قرار است عمران خان را در این سفر هیاتی عالی رتبه همراهی کند و جلسات مهم و مختلفی نیز با مسئولین سیاسی و اقتصادی دولت چین برگزار شود.

گزارش‌ها حاکی است هنوز زمان دقیق این سفر مشخص نیست ولی برنامه ریزی‌های دولت‌های پکن و اسلام آباد برای این سفر قطعی شده است.

اهمیت این سفر برای کشورهای پاکستان،چین و آمریکا به این دلیل است که نزدیک شدن اسلام آباد به پکن باعث خشم واشنتگن شده است و دولت ترامپ تلاش می‌کند با متهم کردن پاکستان به حمایت از تروریست‌های فعال در افغانستان، اسلام آباد را تحت فشار قرار داده و از چین دور کند.

از سوی دیگر اسلام آباد با رد اتهامات ترامپ اعلام کرده است فشارهای آمریکا نمی‌تواند مانع ارتباط پاکستان وچین شود.

گفتنی است پاکستان مسیری استراتژیک برای تمام کشورهای بزرگ تلقی می‌شود و سال‌ها است چین و آمریکا در این خصوص با هم نزاع دارند.

طی سال‌های اخیر چین با سرمایه گذاری 63 میلیارد دلاری در پاکستان ساخت کریدور اقتصادی مشترکی را با اسلام آباد آغاز کرده است که می‌تواند به تحولات اقتصادی عمیقی در پاکستان منجر شود.

سفر معنادار عمران خان به چین می‌تواند نتایج بسیار وخیمی برای آمریکا به همراه داشته باشد و سیاست‌های خارجی کاخ سفید نسبت به منطقه جنوب آسیا را تغییر دهد.

همدان|تلاش برای ریشه کنی تب مالت ظرف ۳ سال آینده
مشاهده