شورای عالی صلح افغانستان اعلام کرد که هیئتی از علمای افغانستان در سفر به اسلام‌آباد برای برگزاری نشست مشترک با علمای این کشور درباره بررسی جنگ و صلح افغانستان در حال رایزنی است.

یک هیئت از علمای افغانستان که به پاکستان سفر کرده است تا درباره برگزاری نشست جنگ و صلح افغانستان با علمای این کشور رایزنی کنند.

«سید احسان طاهری» سخنگوی شورای عالی صلح افغانستان به «رادیو آزادی» گفت: علمای دو کشور در نشست مشترکی درباره چگونگی پایان جنگ در افغانستان گفت‌وگو می‌کنند.

وی افزود: «عطاالله لودین» رئیس شورای علما و «عطاالرحمان سلیم» معاون شورای عالی صلح افغانستان ریاست هیئت علمای این کشور را به عهده دارند.

سخنگوی شورای عالی صلح افغانستان خاطرنشان کرد که علمای دو کشور در نشست اندونزی توافق کردند تا نشست مشترکی را در اسلام‌آباد به منظور بررسی جنگ افغانستان برگزار کنند بنابراین نتیجه رایزنی هیئت علمای افغانستان در اسلام‌آباد تا دو روز آینده مشخص خواهد شد.

پیش از این علمای افغانستان در نشست اندونزی و عربستان سعودی جنگ افغانستان را غیرشرعی دانسته بودند که واکنش شدید گروه طالبان را در پی داشت.

اخیرا رسانه‌های پاکستانی گزارش دادند که طالبان حضور نیروهای آمریکایی را برای کشورهای منطقه مضر دانسته و از علما خواسته است تا از شرکت در چنین نشست‌هایی خودداری کنند.

با این حال، گروه طالبان تاکنون به توقف جنگ در افغانستان متقاعد نشده است زیرا خواستار پایان حضور نظامیان خارجی در این کشور هستند.

لیگ NBA|پیروزی پلیکانز با درخشش دیویس/گسول، رکورد دار ممفیس شد
مشاهده