معاون سازمان بهزیستی در کرمان: ۴۷ خانه کوچک معلولین ذهنی در کشور وجود دارد

حسین نحوی‌نژاد امروز در آئین افتتاحیه خانه کوچک مهرگان ویژه معلولین ذهنی در کرمان اظهار داشت: راه‌اندازی خانه‌های کوچک برای معلولین یک اقدام خیرخواهانه جدید در کشور است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه خیرین در کشور بیشتر کلیشه‌ای کار می‌کنند و بیشتر تصمیم بر ساخت خانه سالمند و مدرسه دارند گفت: راه‌اندازی خانه‌های کوچک ویژه معلولین ذهنی نیاز کشور است.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه معلولیت در کشور در حال افزایش است و استان کرمان در این زمینه شرایط خاصی دارد افزود: در استان کرمان ظرفیت و بستر گسترش خانه‌های کوچک وجود دارد و در کشور این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی خانه‌های کوچک با هدف عادی‌سازی زندگی معلولین ذهنی خفیف انجام می‌شود خاطرنشان کرد: در 19 استان کشور خانه‌های کوچک وجود دارد.

نحوی‌نژاد با بیان اینکه در حال حاضر حدود 47 خانه کوچک در سطح کشور وجود دارد که 520 نفر معلول ذهنی در این خانه ها خدمات می گیرند گفت: در این خانه‌ها خوب کار شده و خیرین کار را با کیفیت انجام می‌دهند که جای قدردانی دارد.

وی با تاکید بر اینکه در راه‌اندازی خانه‌های کوچک دلسوزی و تجربه بسیار مهم است افزود: در خانه‌های مهربانی نباید سخت‌افزاری نگاه کرد و به این موضوع باید نگاهی دلسوزانه داشته باشیم.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی با اشاره به اقدامات توانبخشی بهزیستی در استان کرمان طی سال‌های گذشته تصریح کرد: استان کرمان این ظرفیت را دارد که همیشه حرف نو و ایده جدید در سطح کشور داشته باشد.

سمنان| اولویت مخترعان برطرف کردن نیازهای مردم باشد
مشاهده