میر احد حسینی صبح امروز در جلسه شورای اشتغال آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه برخی شهرستان‌ها در جذب و پرداخت تسهیلات اشتغال زایی روستایی و فراگیر عملکرد خوبی داشتند اظهار داشت: برخی از شهرها هم ضعیف اقدام کردند و باید خود را به شهرهای تراز برتر برسانند.

وی با بیان اینکه در تسهیلات اشتغال فراگیر تا 7 مهرماه 1370 طرح ارسال و 167 طرح مصوب شده است، افزود: بیش از 106 درصد و بالاتر از میزان سهمیه استان، طرح به بانک‌ها ارسال شده که 20 درصد منجر به انعقاد قرارداد و 12 درصد پرداخت شده که این رقم کم است و باید پرداخت را افزایش دهیم.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه اغلب متقاضیان طرح‌های تولیدی با 18 درصد رغبت ندارند و منتظر وضعیت اقتصادی کشور و ارز هستند ابراز داشت: با این وجود، در کشور رتبه ششم تا هفتم داریم ولی بانک سپه و تجارت و ملت سه بانکی هستند که عملکرد مطلوبی در این حوزه نداشتند.

وی آمار تسهیلات مشاغل خانگی را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه سهمیه سال 96 حدود 40 میلیارد تومان بود، ادامه داد: 1768 طرح به مبلغ 20 میلیارد و 375 میلیون تومان پرداخت شده است که مبالغ باقیمانده به دلیل عملکرد بانک تجارت و صادرات بوده ولی بانک ملی و مسکن حدود 100 درصد عملکرد داشت.

حسینی با تاکید بر اینکه علی رغم رقم کم تسهیلات، تعداد متقاضی زیاد است ابراز داشت: بخشی از سهمیه 96 که باقیمانده، باید آن را احیا کنیم و سهمیه سال 97 هم تخصیص یافته است.

عراق| ابطال تصمیمات العبادی درباره رئیس هیئت حشد شعبی
مشاهده

وی با بیان اینکه سهمیه امسال با کاهش، 38 میلیارد شده و بین شهرستان‌ها در 6 بانک عامل توزیع شده است اضافه کرد: امسال هم 2800 طرح با اعتبار 18.6 میلیارد ارسال شده و هنوز پرداختی از سهم 97 آغاز نشده است.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی اجرای طرح کارورزی را مورد اشاره قرار داد و گفت: در آذربایجان شرقی تعهد استانی 3700 کارورز بود که قرارداد منعقد شده 411 مورد و حدود 11 درصد محقق شده است.

وی افزود: در طرح مهارت آموزی نیز که در استان 2666 نفر تعهد داریم، تا به امروز 2700 محقق شده و تا پایان سال نیز همچنان افزایش می‌یابد.